Közösen egyeztetnek a kiskereskedők

Piaci hírek szerint a kereskedelmi szektor képviselői nagy összejövetelre készülnek, hogy megvitassák azokat a kérdéseket, amelyek az idén egyszerre a nyakukba szakadtak. Ehhez kapóra jön számukra az egyik magyar cég, a székesfehérvári Laurel Cégcsoport idei szakmai rendezvénye, amely április 25-26-án lesz Siófokon. A tervezett retail konferenciára 250 üzletvezetőt várnak, amelyek közül már bejelentkeztek a legnagyobb kereskedelmi láncok képviselői, a kisebb bolttulajdonosok, gazdasági szakértők és a NAV illetékesei is.

Nagy gyűlésre készülnek a hazai kereskedelmi szakma vezetői, hogy valamiképpen kitalálják, hogyan reagálhatnak az idei változásokra és mit hozhat a jövő. Többek között a Tesco, az Auchan, a CBA, a Coop, a Spar és számos kis és nagy üzlettulajdonos képviselőitől csak záporoznak a kérdések: Lesz-e a kistelepüléseken dohánybolt? Ki fizeti a kasszacserét? Emeljenek-e árat, ha új pénztárgépre kell költeniük? A hírek szerint mindezek egyeztetésére egy székesfehérvári cég évente megrendezett kétnapos szakmai eseményét, a Laurel Retail Konferenciát szemelték ki az érintettek, amely április 25-26-án lesz Siófokon.

Ami már most látszik, a rendezvényen a szakmai bemutatók mellett kerekasztal beszélgetésen dolgozik majd együtt a szakértői oldal és a NAV informatikai vezetője, Vágújhelyi Ferenc. De ugyanígy vitatják meg a trafiktörvény végrehajtásának jobb módszereit is, ahol a NAV-tól Szabó József lesz az illetékes résztvevő. A program szerint felszólal több közgazdász, például Bilibók Botond a Concorde-tól, de elemzi a hazai kereskedelem helyzetét Vámos György, az OKSZ főtitkára is.

A Tesco, a Spar, a T-Systems és a Friesland által kezdeményezett kerekasztal is érdekesnek ígérkezik. A vásárlók Magyarországon az utóbbi években minden eddiginél árérzékenyebb lettek, így a szakértők azt akarják megbeszélni most, hogyan lehetséges növelni a hatékonyságot úgy, hogy nem emelhetnek árat. Emellett a boltvezetők valószínűleg kíváncsiak lesznek arra is, az új technológiák milyen jövőt hoznak számukra, hogyan vásárolnak majd az emberek pár év múlva. Lehet, hogy egy okostelefon helyettesíti a készpénzt, a bankkártyát, a kuponokat, a hűségkártyákat? A kasszák teljesen automatizáltak lesznek, vagy megmarad a pénztáros néni állása? Mennyire hódít majd az online kereskedelem a hagyományos bevásárlással szemben? Mindenesetre az biztos, van mit megbeszélniük a kereskedelmi szakmában dolgozóknak.