Tarolnak a saját márkás termékek

Tarolnak a saját márkás termékek
Megállíthatatlanok Magyarországon a saját márkás termékek. Az üzletláncok nevével fémjelzett árucikkek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából a máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, kedvezőbb árú márkák – írja a hvg.hu. A boltokban 100 forintból 26-ot ilyen termékekre költünk. Jellemző, hogy a magasabb árkategóriában is megjelennek a saját márkák.

A kedvezőbb ár mellett a folyamatosan javuló minőségben és az egyre szélesebb választékban lehet keresni a saját márkás termékek népszerűségének okát Magyarországon. A tavalyelőtt mért enyhe csökkenés után 2013-ban már ismét nagyobb részesedést tudtak elérni. A boltokban minden 100 forintból 26-ot költöttünk ilyen árucikkekre. Ez persze azt is jelenti, hogy továbbra is a klasszikus márkák a meghatározóak, az élelmiszereknél, vegyi áruknál a teljes forgalom 47 százalékát szerezték meg az elmúlt esztendőben – derül ki a GfK friss tanulmányából.

Nem meglepő, hogy a diszkontok (Lidl, Aldi, Penny Market) a legerősebbek a saját márkás termékek forgalmazásában, többek között ennek is köszönhető látványosan gyors növekedésük. A statisztikák szerint a diszkontok bevételük közel kétharmadát saját márkás termékekkel érik el. A nagy gyártói márkák ugyan továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt kategóriákban (például sör, tea, pörkölt kávé), de számos olyan kategória is létezik, amelyben a saját márkák vannak előnyben. Ezek általában az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriába tartozó termékek, az állateledelek és a fagyasztott termékek piaca.

Emellett már a felsőbb árkategóriákban is találkozhatunk saját márkás termékekkel. Az Auchan nemrég arról számolt be, hogy a vásárlók igényeinek megfelelően a lánc saját márkáinak fejlesztése is folytatódott. A Tescónál jelentős mértékben kiszélesítették saját márkás termékválasztékukat. Tavaly, éves jelentésükben kiemelték konyhakész salátáikat és tejtermékeiket. Az elmúlt évben elégedettségi garanciát vezettek be valamennyi saját márkás termékükre. A Spar üzleteiben 700-féle élelmiszer és vegyiáru, valamint több mint 900-féle non-food saját márka szerepel választékukban.