Árérzékenyek vagyunk, de a legolcsóbb nem kell

Árérzékenyek vagyunk, de a legolcsóbb nem kell
Megszokott márkákat választanak a magyar vásárlók, és bár nagyon árérzékenyek, csak negyedük dönt a legolcsóbb termékek mellett – derül ki az NRC piackutató felméréséből. A vásárlók kétharmada előre elkészített lista alapján vásárol, de az akciók, kedvezmények miatt 43 százalékuk hajlandó bővíteni a termékkört. A kosarakban jellemzően az alapvető élelmiszerek kapnak helyet, a 18-29 éves korosztályra jellemző, hogy nassolnivalót is választ.

A magyar lakosság a saját bevallása szerint nagyon árérzékeny, az NRC piackutató friss felmérése szerint azonban csak a vásárlók negyede választja valóban a legolcsóbb árucikket szinte minden termékkategóriában – derül ki az MTI-n közzétett kutatási eredményből. A lakosság 56 százaléka jellemzően a bevált márkákat választja a legolcsóbb helyett, mindössze 26 százalék azok aránya, akik vásárlási döntéseiket többnyire az ár alapján hozzák meg. A 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás eredménye szerint a márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és az ésszerűség szempontja az esetek többségében felülírja az olcsóságot.

Havi nagybevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, többnyire továbbra is a nők, de már a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét ebből a feladatból. Háromból két vásárló lista alapján veszi meg az élelmiszereket, de az árukínálat és az akciók miatt jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket. A bevásárlást végzők 43 százaléka bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett.

A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, de a 18-29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki ezeket nassolnivalókkal.