Nem változott a tisztító- és takarítószerek forgalma, a háztartási vegyi áruké viszont nőtt

Nem változott a tisztító- és takarítószerek forgalma, a háztartási vegyi áruké viszont nőtt
Közel 30 milliárd forintért adott el tisztító- és takarítószereket a kiskereskedelem, míg a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból ugyanebben az időszakban 388 milliárd forintos forgalom volt.

Közel 30 milliárd forintért adott el tisztító- és takarítószereket a kiskereskedelem 2016. március és 2017. február között, az összeg nem változott a korábbi hasonló időszakhoz képest. A Nielsen nyolcvan háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő kiskereskedelmi indexe szerint például az általános tisztítók forgalma több mint 13 milliárd forint volt a vizsgált időszakban, ez értékben 4 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A toalett-tisztítók forgalma 2016. március és 2017. február között kétszámjegyű növekedést mutat, értékbeli forgalma meghaladta a 8 milliárd forintot, így ez a szegmens az előző azonos időszakhoz képest értékben 10 százalékkal bővült.

A tájékoztatás szerint például az eldobható háztartási törlőkendők a vizsgált időszakban értékbeli növekedése 24 százalék, mennyiségi emelkedése pedig 27 százalék volt, a száraz bútorápolók forgalma értékben 7 százalékkal növekedett, mennyiségben pedig 20 százalékkal bővült - állt a közleményben.

A háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem 2016. február és 2017. január között 388 milliárd forintos forgalmat bonyolított, 5 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest, miközben az eladott termékek mennyisége 1 százalékkal csökkent.

A Nielsen nyolcvan háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő kiskereskedelmi indexe szerint a tusfürdőknek közel 18 milliárd forintos volt a forgalmuk a vizsgált időszakban, ez értékben 7 százalékos, mennyiségben pedig 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi értékekhez képest.

A dekorkozmetikumok (alapozó, szempillaspirál, körömlakk, szemceruza, rúzs) forgalma 2016. február és 2017. január között meghaladta a 10 milliárd forintot, így ez a szegmens ez az előző évi azonos időszakához képest értékben 16, mennyiségben 14 százalékkal bővült.  

Az arc- és arcápolási termékek piacának 7 milliárd forint volt a forgalma a vizsgált időszakban, mennyiségben 13, értékben pedig 5 százalékkal növekedett az egy évvel korábbiakhoz képest.