Vezetünk a régióban a mobilos fizetésben

Vezetünk a régióban a mobilos fizetésben
Bővülésre számít a PayPal. Az okostelefonról, táblagépről indított fizetések piacán jövőre 20 milliárdos forgalom is elérhető a cég szerint. Minden tízedik online fizetést okostelefonról, minden harmincadikat táblagépről indítanak. A gyors és biztonságos fizetési módozatok terjedése a kereskedők számára is kedvező, hiszen gördülékenyebb a kiszolgálás a kasszánál, de nyer vele a vásárló, a nemzetgazdaság és a mobiltársaság is.

Az online kiskereskedelmi forgalom és a mobil eszközökön végrehajtott fizetések piacának (m-commerce) erőteljes növekedésére számít Magyarországon a PayPal Ltd. – tájékoztatta az online pénzügyi szolgáltató cég az MTI-t. A teljes magyar m-commerce piac 2012-ben 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re több mint 14 milliárd forintos volumen várható. A kutatás szerint ez 2015-re elérheti az évi 20 milliárd forintot is.

Magyarországon jelenleg minden tizedik online fizetés okostelefonról történik, minden harmincadik táblagépről – közölte a PayPal Ltd. üzletfejlesztési menedzsere. Boros Botond hozzátette, ezekkel az arányokkal Magyarország első helyen áll a régióban. Lengyelországban például az online fizetések 8 százaléka történik okostelefonról és 3 százaléka táblagépről, Csehországban pedig 7 százalék, illetve 2 százalék az arány. Magyarországon jelentős az élelmiszer-kereskedelemben az online vásárlók aránya, eléri a 26 százalékot. Ebből 12 százalék az okostelefonról és 14 százalék a táblagépről történő fizetések aránya.

Szakértők szerint a mobilos fizetési megoldások terjedése kedvező a piac minden résztvevője számára. A vásárlók kényelmesen és gyorsan fizethetnek, költéseiket ellenőrizni tudják. A kereskedők a gyors kiszolgálással növelhetik vevőik elégedettségét. (Ez természetesen csak azokra igaz, akik belátják, hogy érdemes beruházni a fejlődésbe és PayPass terminált üzemeltetnek.) A nemzetgazdaság számára megtakarítást jelent, hogy nem a költségesen kezelhető, hamisítható készpénzt használják fizetésre, a mobilcégeknek pedig adatforgalmat generálnak az m-commerce megoldások.