A magyarok többsége vadászik az akciókra

A magyarok többsége vadászik az akciókra

Havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi beszerzéseit, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat – ezek a fő jellemzői az átlagos magyar fogyasztónak. A vevőket leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.

OKSZ: További bővülésre számítanak a kereskedelemben

OKSZ: További bővülésre számítanak a kereskedelemben

Szakértők szerint a kiskereskedelmi forgalom a vártnál nagyobb mértékben nőtt augusztusban. Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) az év hátralévő hónapjaiban 2-3 százalékos, de éves átlagban is 3 százalékos emelkedésre számít. Az élelmiszer kereskedelem visszaesett, ugyanakkor a nem élelmiszer jellegű cikkek forgalma 7,2 százalékkal bővült. A számok javulásában szerepet játszott az online kasszák rendszerének bevezetése is.

Bútort is árusít a Tesco

Bútort is árusít a Tesco

Online árverésre bocsátja a Tesco működésből kivont, használt, de jó állapotú berendezéseit. Az árverésre kerülő tárgyak nagy része jó állapotú, az üzletlánc fejlesztési terveinek megfelelően értékesítik azokat. Összesen 139 tétel kerül kalapács alá, köztük eladópultok, vitrinek, bálázógépek, informatikai berendezések és a saját pékségekben használt eszközök.

Kisebb üzletek felé nyit az Auchan

Kisebb üzletek felé nyit az Auchan

Változhat az Auchan értékesítései koncepciója. Egyre inkább fontolgatják a franchise hálózat kiépítését, és nagy erőkkel dolgoznak a webáruház kialakításán. Dominique Ducoux vezérigazgató úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak, hogy a tavasszal bejelentett 3 milliárd helyett 5 milliárd forintot fordít fejlesztésre a vállalat.

Rohamosan nő az érintésmentes kártyák száma

Rohamosan nő az érintésmentes kártyák száma

Átrendeződik a kibocsátott bankkártyák piaca. Az érintés nélküli fizetési funkcióval rendelkező kártyák száma 22 százalékkal emelkedett a második negyedévben, és ennek köszönhetően a fizetési kártyák 30 százaléka (2,7 millió darab) már így is használható. Nőtt az érintésmentes kártyát elfogadó terminálok száma is, az összes egység 42 százaléka már együttműködik az új technológiával.

Változik a tessék-lássék jogszabály − Nagyobb betűk a csomagoláson

Változik a tessék-lássék jogszabály − Nagyobb betűk a csomagoláson

Bár eddig is kötelező volt bizonyos információkat feltüntetni az élelmiszerek csomagolásán (például összetevők, szavatosság, származás, stb.), azt a gyártók nem egyszer csak tessék-lássék, gyakorlatilag olvashatatlanul kis betűkkel, a csomagolás hajtása mögött tették meg. Magyarán, bár eleget tettek a törvény betűjének, a szellemének nem, hiszen a cél, amely szerint a fogyasztó részleteiben láthassa, mit eszik/iszik, mégsem valósult meg.

Már 4000-nél több ponton használják a magyar fejlesztésű Laura kasszaprogramot

Már 4000-nél több ponton használják a magyar fejlesztésű Laura kasszaprogramot

Napjainkra négyezernél több ponton használnak az országban Laura kasszaszoftvert, miután a magyar franchise élelmiszerláncok üzletei is átálltak – tájékoztatott Szabó Ervin, a Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezetője, aki a társaság kasszabekötési tapasztalatait is összegezte. A kasszabekötési határidő augusztus vége volt, a bekötések ennek megfelelően az utolsó hónapban is folyamatosak voltak. Az online átállásokon csúcsidőben közel 250 ember dolgozott.

Nőtt a kiskereskedelem forgalma júliusban

Nőtt a kiskereskedelem forgalma júliusban

Nyáron emelkedett a kiskereskedelmi forgalom a tavaly júliusihoz képest, összesen 2,5 százalék az elmozdulás. Az üzemanyagok forgalma 3,4%-kal haladta meg a tavalyit. A féléves adatok alapján 2014. január-július között 5,6 százalékkal volt több a kiskereskedelem forgalma, mint a tavalyi első félévben.