Adatelemzésből is profitálhat a kereskedelem

Adatelemzésből is profitálhat a kereskedelem

Pontos fogyási előrejelzések, a logisztikai költségek csökkenése, a keresleti-kínálati viszonyokhoz igazodó dinamikus árazás érhető el az adatelemzési technikák térhódításával. Energiatakarékosság érhető el az okos mérők révén, de az eszközök közötti internet is jelentős megtakarításokat eredményezhet az üzleteknek – áll a KPMG elemzésében. Az állam is felismerte az adatelemzésben rejlő lehetőségeket, az online pénztárgépekből nyert adatok a kereskedők számára is hasznos információkkal szolgálhatnak.

Csökkent a növények és vágóállatok, nőtt az állati termékek ára

Csökkent a növények és vágóállatok, nőtt az állati termékek ára

A mezőgazdasági termelői árak 2014 áprilisában összességében 8,9%-kal mérséklődtek az előzőév azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a növényi termékek ára 13,6%-kal, az élőállatoké pedig 2,6%-kal csökkent, az állati termékeké viszont 8,7%-kal nőtt – áll a KSH jelentésében. Az árcsökkenés remélhetően megjelenik a kiskereskedelmi forgalomban, amely növelheti az élelmiszerfogyasztást Magyarországon.

Díjazta magyar partnerét az NCR

Díjazta magyar partnerét az NCR

Rangos elismerést kapott Cipruson egy magyar informatikai vállalkozás. Az NCR kasszagyártó EMEA régiós díját vehette át Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Az elismerést azok az együttműködő partnerek kapják, amelyek hatékonyan hozzájárulnak, hogy az NCR az adott régióban sikeres legyen.

Szigorodik a távoli vásárlás és az árubemutatók szabályozása

Szigorodik a távoli vásárlás és az árubemutatók szabályozása

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendelet június 13-án, pénteken lép hatályba. Eszerint a telefonos vagy más elektronikus kapcsolat, vagy az üzleten kívüli árubemutató során a fogyasztót részletesen tájékoztatni kell a termék, szolgáltatás tulajdonságairól, a szerződéskötést követő 14 napon belül pedig a vevő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól – írja a nol.hu.

A Tesco maradt a kereskedelmi toplista élén

A Tesco maradt a kereskedelmi toplista élén

Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal. Mögötte a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t – állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából.

Ugrásszerűen nőhet a hazai mobilfizetés és online vásárlás

Ugrásszerűen nőhet a hazai mobilfizetés és online vásárlás

Lendületes növekedésre lehet számítani a mobilfizetés területén a nálunk is egyre elterjedtebb PayPass fizetésnek köszönhetően – írja a MasterCard közleménye. A Magyar Nemzeti Bank szerint pedig már kétmillió kártya alkalmas egyérintéses fizetésre. Az online vásárlás terén egy új, globális platform, a MasterPass bevezetése hozhat jelentős változást a magyar vásárlóknak.

Csak méterekkel került távolabb a benzinkúttól a trafik

Kicentizik az új trafikok helyét, miután több száz dohányboltnak el kellett költöznie a plázák, benzinkutak tőszomszédságából. Akadt olyan, amelyet csak néhány méterrel helyeztek odébb a kúttól, így már megfelelt a törvényes feltételeknek – tudósít a bama.hu. Pécsett előfordult, hogy két dohánybolt között pontosan 201 méter volt a távolság.

Csak az OBI barkácsolt jól a bevételekkel

Csak az OBI barkácsolt jól a bevételekkel

Nem tükröződött a kiskereskedelmi forgalom erősödése a barkácsáruházak tavalyi eredményein, sőt mindent összevetve romlott a helyzetük. Az OBI Hungary az egyetlen, amelynek sikerült növelnie árbevételét. Ez valószínűleg azt jelzi, hogy a BricoStore kivonulásával az OBI szerezte meg a piac megüresedő részét – írja a Napi Gazdaság.