Három hónappal meghosszabbíthatja a kormány az árstopokat

Török Zoltán, a Raiffeisen Bank vezető elemzője a Világgazdaságnak azt mondta, ha a kormány arra vár, hogy érezhetően csökkenjen az infláció, az csak az év második felében jöhet el. A szakember szerint nem kizárt, hogy még három hónappal, tehát összességében még fél évvel meghosszabbítják az árkorlátozásokat.

Gyorsítja az innovációk bevezetését a fenntarthatóság

A mesterséges intelligencia (MI) és a robotika segítségével igyekeznek a cégek megfelelni az egyre szigorúbb fenntarthatósági elvárásoknak – derül ki az EY több mint 1300 cég bevonásával készült nemzetközi kutatásából, amelyet a Store Insider portál is közölt. A válaszadók döntő többsége szerint ezek a jövőbe mutató megoldások kulcsszerepet játszhatnak a vállalatok szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében.

Élesedik az árverseny! A sajt után a tészta is olcsóbb lehet

A Lidl Magyarország a héten jelentős mértékben és tartósan csökkentette a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát – közölte a boltlánc vállalati kommunikációs cégvezetője a Világgazdasággal. Tőzsér Judit ezt azzal indokolta a lapnak, hogy a cég mindent megtesz, hogy vásárlói számára a legjobb árakat tudja biztosítani. Az intézkedésnek köszönhetően a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal lett kevesebb.

Óriási változás közeleg a dohányboltokban, de még sok a kérdőjel

Jövő év január 1-től a jogszabályok a pultvonal feletti területen kizárólag a dohánytermékek számára biztosítanak megjelenítési lehetőséget a dohányboltokban - írja a 24.hu portál. A lap értesülései szerint a dohánypiaci szereplők a törvénymódosítást túl általánosnak tartják, ezért jogértelmezést sürgetnek. A problémát az jelenti, hogy a szövegezésből nem derül ki egyértelműen, hogy a trafikokban értékesíthető nem dohánytermékeket – ilyenek például a sörök, az üdítők és az energiaitalok – miként kell majd elhelyezni az üzletekben. 

Kiderült, mekkora mínuszt jelent a kereskedőknek az ársapka

Kilónként, literenként akár 200-300 forintos veszteségük is lehet a boltoknak az ársapkás termékeken – mondta az Indexnek Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára. A portál összeállítása szerint a kereskedők küzdenek, azonban a kabinet szerint a korábbi években jelentős profitot realizáltak, így belefér, hogy kvázi akciós árú termékként tekintsenek a hatósági áras árukra.

EY: Puha recesszió után lomha fellendülés következhet

Rövid és enyhe gazdasági visszaeséssel kell szembenézniük a vállalatoknak Európában, amit azonban csak lassú fellendülés követ – olvasható ki az EY nemzetközi tanulmányából, amelyet a Trade magazin portál foglalt össze. A közép-kelet-európai régiót, így Magyarországot is súlyosabban érinti a krízis, emiatt a cégeknek minden rendelkezésre álló forrást meg kell ragadniuk a túléléshez, emellett hatékonyabbá és zöldebbé kell válniuk, hogy megerősödve kerüljenek ki a válságból.