Világszerte változnak a költési preferenciák

Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain - mutatott rá az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felmérése, amelynek részleteit a Store Insider portál ismertette. A számok rávilágítanak arra, hogy egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, miközben vágynak a világjárvány alatt kihagyott élményekre.

Új német boltlánc a hazai piacon: retteghet a Pepco, a Müller és a KiK

Jelentős vetélytársat kaptak a non-food szegmensben Magyarországon versengő üzletek, a német TEDi ugyanis nemrégiben egy budapesti bevásárlóközpontban nyitott üzletet - olvasható a Pénzcentrum portál cikkében. A termékkínálat alapján ebben a boltban is szinte minden kapható a lakberendezési tárgyaktól kezdve a játékokon, irodaszereken át egészen a kozmetikumokig.

KPMG: a legjobb megtérülést a vásárlási adatok elemzése hozza

Át kell gondolni az adatmenedzsment-stratégiát, hogy profitáljunk az elmúlt két év digitális befektetéseiből – állapítja meg a KPMG „The Data Imperative” felmérése, melynek eredményeit a Trade magazin portál is szemlézte. A pandémia alatt ez a terület háttérbe szorult, a vállalatok inkább a digitális átalakulásra összpontosítottak. Csupán a cégek 11% tartotta ennél fontosabbnak, hogy munkára fogja az adatokat. Pedig ez egy igazi kincsesbánya lehet: az adatok hatékony felhasználása a következő egy-két évben kulcsszerepet játszhat a pénzügyi mutatók javításában. A többség abban is egyetért, hogy ennek a lehetőségnek a kiaknázásához a felhőszolgáltatások jelenthetik a kulcsot.

Ezek lehetnek a 2022-es év munkaerőpiaci trendjei

A koronavírus-járvány okozta korlátozások nagy részét szerencsére már magunk mögött hagytuk, a pandémia hatásai ugyanakkor sokáig velünk maradnak majd: várhatóan továbbra is meghatározó marad a hibrid munkavégzés, a digitalizáció pedig még inkább felgyorsulhat - írja a Store Insider portál a HRPWR cikkére hivatkozva. A munkaerőpiac az előrejelzések szerint újra felpöröghet, csak épp a hangsúlyok változtak meg, egyre népszerűbb például a szabadúszás. Ismét felszínre kerülhet az átképzés fontossága, a hiányszakmákat tekintve pedig a cégek is egyre nyitottabb hozzáállásra kényszerülhetnek a jelöltekkel kapcsolatban. Az Enloyd HR tanácsadó cég hat pontban szedte össze, milyen munkaerőpiaci trendek várhatnak ránk 2022-ben Magyarországon.

Felmérik, mennyi műanyagot használnak a hazai szupermarketek

A Greenpeace Magyarország megkereste a 9 legnagyobb szupermarketláncot Magyarországon, hogy megvizsgálja a műanyaglábnyomukat. A zöld szervezet egy átfogó felmérést indít, melynek végén rangsorolni fogja az élelmiszerüzlet-láncokat, hogy azok mennyit tesznek a hulladékcsökkentésért és az újratölthető csomagolások elterjedéséért - olvasható az Euronews portálon.

Nyílik a bérolló: nem mindegy, milyen boltban dolgozik az ember

132 ezer forinttal is többet kereshet egyik bolti eladó a másiknál üzlettípustól függően - tudatta a blokkk.com cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. Ráadásul a boltosok 18 ezer forinttal kevesebbet keresnek, mint más fizikai dolgozók. Jó hír viszont, hogy 15 százalékkal emelkedtek a keresetek a boltokban: híradástechnikás boltok, turkálók, trafikok eladói jelentősen vastagabb borítékot vághattak zsebre. A legtöbbet az illatszerboltban, legkevesebbet a ruhás piacon lehet keresni.