Magyar innováció debütált a világ elsőszámú techkiállításán

Ezekben a napokban rendezik a világ legnagyobb technológiai és startup kiállítását, a Gitex Globalt. A dubaji eseményen a hazai vállalatok sikeres külpiacra lépését elősegítő HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség is képviselteti magát, és több magyar megoldást is megismerhet a várhatóan mintegy 180 ezer látogató. A világ egyik vezető önkiszolgálókassza-gyártója például a retailinformatika itthoni szakértőjét, a Laurelt kérte fel egy új, a helyszínen debütált fejlesztés megvalósítására.

Nemzetközi téren erősíteniük kell a hazai e-kereskedőknek

A magyar online kereskedelmi piac nyitott, egyre-másra jelennek meg a külföldi tulajdonú cégek. A hazai cégek mégsem mozdulnak meg tömegesen, ezért a kiéleződő versenyben sokszor hátrányba is kerülnek már, és a saját bőrükön érzik, hogy változtatni kell. Bőgel Györgyöt, az Ecommerce Hungary Egyesület elnökével a Kosárérték portál készített interjút.

Kiket érint a kötelező visszaváltási rendszer?

Januárban indul a meghatározott űrtartalmú fém-, üveg- és műanyag palackokra és dobozokra vonatkozó, kötelező visszaváltási rendszer. A fogyasztóbarát megoldást a koncessziós társaság működteti majd a gyártók és kereskedők együttműködésével – jelentette be a közelmúltban Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium környezetügyért és körforgásos gazdaságért felelős államtitkára. A témával az MTI híre nyomán a Store Insider portál is foglalkozott.

A magyarok csaknem fele előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján, amelyről a KKV Magazin is beszámolt, az előfizetéses modell rejt még lehetőségeket az e-kereskedelemben. A válaszadók 6%-a fizet elő különböző kedvezményekre, előnyösebb kiszállításra, pedig többen is hajlandóak lennének áldozni ezekért. Például honfitársaink 45%-a nyúlna a zsebébe minden hónapban azért, hogy fix kedvezményeket kapjon, míg 27%-uk azért, hogy rendelését gyorsabban, ingyen kiszállítsák.

A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból

Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a nők internetes vásárlásaik során, de a ruházati, gyógyászati vagy épp drogériás termékek online beszerzése is kifejezetten népszerű körükben. A kisállattartáshoz kapcsolódó cikkek esetén azonban közel kétharmaduk  a személyes vásárlást preferálja. Ez derült ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatása alapján, amelynek a Trade magazin portál is teret adott.

Ennyi munkát vehet el a mesterséges intelligencia 2030-ig

A generatív AI fejlődésének munkaerőpiacra gyakorolt hatásáról eddig főleg csak elméletek és becslések jelentek meg. Most egy kutatás konkrét számokkal állt elő arra nézve, hogy milyen és mennyi humán feladatot vehet át teljes egészében az évtized végére a mesterséges intelligencia. A Forrester tanácsadó cég friss riportjának következtetéseit az Üzletem.hu portál foglalta össze.