A hazai cégek ötöde tervez a mesterséges intelligenciával

Megoszlik a vállalatok hozzáállása a mesterséges intelligencia (MI) egyre nagyobb térnyerésével kapcsolatban. A cégek egy része már használ erre a technológiára épülő megoldásokat, és bár többen is tervezik a közeljövőben ilyen szoftver bevezetését hatékonyságuk növelése érdekében, jelentős arányban számolnak be kétségekről is. A Profession.hu legújabb kutatásában 197 vállalatot kérdezett meg tapasztalataikról, terveikről és esetleges félelmeikről e témában. Az eredményeket az IOT magazin nevű internetes portál is közölte.

Teljesen átalakította az emberek gondolkodását az infláció

A harmincas, negyvenes, ötvenes éveikben járó magyar vásárlók döntéseit immáron alapvetően befolyásolja az infláció, részben jobban odafigyelnek arra, mit vásárolnak, részben csökkentették a nem feltétlenül szükséges beszerzéseiket – derül ki a 30 és 59 év közöttiek körében végzett K&H biztos jövő felméréséből, amelyet a ProfitLine portál is ismertetett.

Szakértők szerint óriási változás jön a húsfogyasztásban

2040-re az általunk fogyasztott hús több mint fele már nem tenyésztett állatok húsa lesz, hanem vegán vagy laboratóriumban „termesztett” fehérjét veszünk majd magunkhoz – derül ki a GovGrant szellemi tulajdonnal foglalkozó brit szakemberek által közzétett új jelentéséből, amely a Trade magazinban, illetve a lap online portálján is megjelent.

Az év második fele már könnyebb lehet a K&H elemzései szerint

A tavalyi zuhanás után a vállalatok hangulata lassan, de biztosan felfelé vette az irányt. A K&H nagyvállalati növekedési index és a K&H bizalmi index is emelkedő pályára állt. Egyelőre még a negatív tartományban maradt a mutató, de a cégek már kevésbé pesszimisták, ami az év második felére nézve kedvező kilátásokat jelenthet. Azonban nem dőlhetnek hátra a vállalatok, hisz az év második fele is tartogathat izgalmakat: a kiskereskedelmi forgalom december óta tartó zsugorodása és a magas kamatkörnyezet még kihívások elé állíthatja a cégeket.

Szélsebesen terjed és őrületes bevételeket produkál a TikTok

A kínai hátterű videómegosztó hálózat népszerű kulturális jelenséggé nőtte ki magát a közösségi médiában annak ellenére, hogy az alkalmazás üzleti működése egyes piacokon bizonytalanná vált. Népszerűségének köszönhetően folyamatosan növekszik az olyan mérőszámok tekintetében, mint a letöltések és az alkalmazáson belüli vásárlások - írja a Finbold nevű angol portál értesüléseire hivatkozva a Trade magazin.

Nagy változást hoz a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer

A BDO Magyarország adótanácsadói üzletága felhívta a figyelmet, hogy megjelent a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (extended producers responsibility, EPR) működésének részletes szabályairól szóló kormányrendelet (80/2023. (III. 14.) Korm. rendelet), amelynek értelmében 2023 júliusától kezdve a termékek gyártói viselik a pénzügyi felelősséget a hulladékkezelésért a termék teljes életciklusa során.

Új módszerrel növelik a dolgozói elégedettséget a cégek

Egyre népszerűbbek a hazai vállalatok körében az úgynevezett zártkörű aukciók, melyeken csak egy előre meghatározott kör licitálhat a felkínált vagyontárgyakra. Mindez átlátható, igazságos feltételeket biztosít például azoknak, akik a lecserélt elektronikai eszközeiket, irodabútoraikat vagy akár céges autóikat akarják szétosztani munkavállalóik közt. Az Intergavel regionális vállalati aukciósház számos speciális helyzetben is használható megoldását már több multinacionális cég is sikerrel alkalmazta.