A benzinkutak is tényezővé váltak az élelmiszerbolt-versenyben

A benzinkutak is tényezővé váltak az élelmiszerbolt-versenyben
A korábbi vasárnapi boltzár arra ösztönözte a benzinkút-hálózattal rendelkező multikat, hogy nyissanak a kiskereskedelem felé – írja az Élelmiszer Online. A folyamat legélénkebb szereplői az OMV és a MOL. Ráadásul az áraik sem olyan vészesek, versenyképesek a normál szupermarketekkel.

 

Először az OMV és a Shell nyitott a kiskereskedelem felé, majd később a MOL is beszállt a versenybe. A két osztrák cég, az OMV és a SPAR egymásban találtak szövetségest. A brit Shell a szintén brit Tescóval szövetkezett. Ellenben a MOL önállóan is a kiskereskedelem jelentős szereplőjévé lépett elő Fresh Corner bolthálózatával.

Az osztrák elképzelésnek megfelelően az új üzletekben is a szupermarketekre jellemző az árszínvonal, vagyis a benzinkút nem a drága beszerzés szinonimája többé. A koncepció annyira bevált, hogy tavaly ősszel már a 45. egység is megnyílt, idén április végén pedig jubileumot ünnepelhettek, hiszen átadták a Budafoki úton található OMV-töltőállomáson az ötvenedik SPAR-shopot. Idén további 15 üzlet nyílik meg, így összesen 65 SPAR express működik majd Magyarországon.

A MOL még 2015 tavaszán nyitotta meg első Fresh Corner üzletét, majd az év végéig további 10 töltőállomást és annak üzleteit újították meg első körben, amúgy meg országosan egy 120 üzletből álló hálózatban gondolkodnak, vagyis a több mint 360 kutat tekintve, minden harmadik MOL-kúton megjelenhet a Fresh Corner logója 2018-ig, és a nemrég átvett Agip kutakat is ellátják majd kisbolttal.

A Fresh Corner üzletek szintén mérsékelt árakkal várják a vásárlókat, és gyakorlatilag mindent kapni bennük, amit egy átlagos élelmiszerboltban. Nem álltak meg a határnál, hiszen tavaly Romániában is nyitottak ilyen típusú boltokat, az elsőt Ploiestiben.