A legtöbben a távolból szeretnék intézni a vásárlást

A legtöbben a távolból szeretnék intézni a vásárlást
A mindennapi bevásárláson távolról, mobil vagy asztali számítógépről lennének túl a legtöbben az Ericsson ConsumerLab friss felmérésén megkérdezettek közül. A dolgok internetjének várható hatásait feltáró vizsgálatban 67 százaléknyian erre vágynak a legjobban, de a felhasználók nagy része azt is reméli, hogy három éven belül házának ajtaja a jelenlététől nyílik és záródik majd, nemsokára autója is magától parkol. Most értünk el arra a pontra, hogy a minket körülvevő tárgyaktól azt várjuk, legyenek bekötve a hálózatba, és legyenek interaktívak. A dolgok internete robbanás előtt áll.

 

Az Ericsson ConsumerLab kutatása szerint egyre több tárgyunkba kerülhet szenzor és internetkapcsolat.Nő az a fogyasztói elvárás, hogy a hétköznapi tárgyak is online legyenek, ezért biztosra vehető, hogy szenzorok és netkapcsolat kerül a közlekedési és egészségügyi eszközökbe és még sok minden másba.

Az Ericsson kutatása szerint az okostelefon-felhasználók jelentős része (66%) úgy gondolja, hogy már három éven belül az ajtók és kapuk felismerik a belépőt és automatikusan nyílnak és záródnak majd a jelenlétükben. A felhasználók azt is szeretnék, ha autójuk magától parkolna, és segítene a dugók elkerülésében (47%). A hálózatba kapcsolt étkezési és egészségügyi szolgáltatásokkal szemben is nagyok az elvárásaink, a megkérdezettek 38%-a használna olyan étel- vagy gyógyszercsomagolást, amely valósidejű fogyási információkat nyújt az interneten keresztül.

A felhasználók azt is jónak tartanánk, ha a mindennapi bevásárlást is intézhetnék távolról, mobil és asztali eszközeikkel. Érdekes, hogy ez utóbbi fejlesztést szeretnék a legtöbben igénybe venni (a megkérdezettek 67%-a).

Mindebből az következik, hogy az internetnek köszönhetően már a közeljövőben nagyot változik a minket körülvevő fizikai világ is. A tárgyak egyre nagyobb része lesz online, az információk a felhőbe költöznek, és így szinkronizálódnak majd különböző eszközeinken. Így mindennapjaink helyszínei, tárgyai és történései is megváltoznak, annak az állandó kapcsolatnak és interaktivitásnak köszönhetően, melyet most még elsősorban online képernyőink előtt élünk meg.