A Tesco maradt a kereskedelmi toplista élén

A Tesco maradt a kereskedelmi toplista élén
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal. Mögötte a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t – állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából.

Negatívan hatott az eredményekre, hogy kikerült a láncokból a dohányforgalom – mutatott rá a Trade Magazin főszerkesztője. Hermann Zsuzsanna szerint ugyanakkor pozitív fejlemény volt, hogy végre nőni kezdett a fogyasztói bizalom, amelynek lecsapódását már nagyon várták a kereskedelemben.

Tavaly az Aldi tovább terjeszkedett, a SPAR új franchise boltokat nyitott, de a piaci szereplők többsége már inkább a boltok átépítésétől reméli a forgalom növekedését. Ezzel egyrészt a vevői élmény fokozására törekszenek, mint például a Drogerie Marktban, másrészt az egységek specializálását is szem előtt tartják. Cél a lakóhelyhez közeli, kényelmi, prémium vagy diszkont al-láncok létrehozására. Így tesz például a prémium irányba terjeszkedő CBA, vagy a kisebb boltokat nyitó Tesco. A láncok nagy része nemcsak növeli, hanem szegmentálja is saját márkás termékeinek választékát, mint például az Auchan.

Az összegzés szerint a nemzetközi láncok 2013-ban még inkább törekedtek a hazai beszállítók arányának növelésére, ennek érdekében beszállítói fórumokat, partnertalálkozókat szerveztek, és nagyszabású promóciókat bonyolítottak. A hazai láncok jellemzően belső hatékonyságuk és boltjaik ellátásának javításával voltak elfoglalva.