Mobiltelefonra költözik a pénztárca

Mobiltelefonra költözik a pénztárca
Akár már ebben a hónapban elindulhat a MobilTárca alkalmazás kereskedelmi verziója – derült ki a Laurel Retail Konferencia második napjának délelőttjén. A megoldás az egyszerű fizetésnél jóval több lehetőséget kínál, a Magyar Mobiltárca Szövetség inkubációs programmal segíti a kereskedőket ezek kiaknázásában.

 

Igazából semmit sem kell tennie a kereskedőknek ahhoz, hogy lehetővé tegyék a mobiltárcás fizetést, mindössze egy érintésnélküli kártyás fizetéshez használható terminál kell hozzá – mutatott rá Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára a Laurel Retail Konferencián tartott előadásában. A szakember szerint jelenleg is számos, mobiltelefonos fizetést támogató alkalmazás érhető el a magyar piacon, de tapasztalatok szerint az emberek még nem igazán használják ezeket.

Ennek fő oka, hogy ma még hiába telepítené valaki az összes elérhető  mobilfizetési alkalmazást akkor sem tud teljes körűen, mindenhol fizetni ezekkel. A szakember közlése szerint az okostelefon tulajdonosok mindössze 5-7 százaléka használta már valaha mobilfizetésre készülékét – ebben az adatban a mobilparkolás nincs benne. A megoldások száma a következő néhány évben várhatóan duplázódik, de a kérdés még mindig nyitott; hogyan lehet a mobilfizetést sikeres ökoszisztémává fejleszteni?

A MobilTárca applikáció a Magyar Telekom, a Telenor, a Vodafone, az OTP, a MasterCard és a Supershop közös projektje, és a fizetés mellett virtuális kuponok és hűségkártyák kezelését is lehetővé teszi. Lemák Gábor hangsúlyozta, a fizetés a teljes megoldásnak csak kis része, a mobiltelefon a fogyasztókról rendelkezésre álló adatok felhasználásával sokkal szélesebb körben, a termékajánlásnál, a vásárlási döntések támogatásánál is alkalmazható.

A MobilTárca alkalmazás tesztelését több mint egy évvel ezelőtt indították el, ezer felhasználó bevonásával. A megoldás lehetőséget kínál arra, hogy a pénztárca teljes tartalmát – a bank- és hűségkártyákat – integrálják az okostelefonba, de a jövőben a közlekedésben, színház- és mozijegy vásárlásánál is használható lesz. A tesztelők havonta átlagosan 9 alkalommal használtak mobiltelefont fizetésre, ami lényegesen magasabb érték a bankkártyás használatnál. Igaz, a tesztelésben egy kiválasztott, az új megoldások iránt nyitottabb vett részt.

Lemák Gábor bejelentette, hogy a Magyar Mobiltárca Szövetség februárban elindít egy inkubációs programot, amiben a Laurel is részt vesz. Ebben azt ígérik a kereskedőknek, hogy bárkit, aki érdeklődik, 4 hét alatt eljuttatják arra a szintre, hogy el tudja dönteni, megéri-e számára belépni a MobilTárca ökoszisztémába.

Országh Örs, a Magyar Telekom innovációs szakértője az alkalmazás jövőbeni lehetőségeiről hangsúlyozta, hogy Magyarország nemzetközi viszonylatban is jó helyzetben van az érintésnélküli fizetést támogató terminálok elterjedtségében, ami jó alap a MobilTárca elterjedéséhez. Az okostelefonokra telepíthető applikáció úgy működik, mint az érintésnélküli bankkártyák. A készüléket elég a fizetésre használt terminálhoz közelíteni és már meg is történt a tranzakció.