November 24-től igényelhető az állami támogatás pénztárgépvásárláshoz

November 24-től igényelhető az állami támogatás pénztárgépvásárláshoz
2017. január 1-jétől tíz új tevékenységi körben lesz kötelező pénztárgépet használni. A változással érintett vállalkozások 2016. november 24-től igényelhetnek állami támogatást a pénztárgép megvásárlásához-– az erről szóló NGM rendeletet november 15-én hirdették ki.

 

A támogatás összege pénztárgépenként 50 ezer forint, és akár 5 (öt) pénztárgép megvásárlásához is kérhető (vagyis összesen 5×50 ezer=250 ezer forint értékben). A támogatás feltétele, hogy a pénztárgép megfeleljen a legújabb követelményeknek, azaz a 9/2016. (III. 25.) NGM rendeletnek, és 2016. december 31-ig üzembe helyezzék. Támogatás nem minden online pénztárgépre jár, csak azokra, amelyek a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) szerint megfelelnek a 9/2016. (III. 25.) NGM rendeletnek. Ezek listája ide kattintva érhető el. A támogatást – a pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséges kóddal együtt – a PTGREG nyomtatványon, ügyfélkapun keresztül kell igényelni. 

Az igénylést követő 5 napon belül megkapja az üzembehelyezési kódot, egyúttal értesítjük a támogatási igény elfogadásáról vagy elutasításáról is. A kapott kódot ki kell nyomtatni, és azt a pénztárgép megvásárlásakor át kell adni az értékesítőnek. Az értékesítő ezzel a kóddal helyezi üzembe a pénztárgépet, valamint, ha Ön támogatásra is jogosult, az értékesítő ez alapján a kód alapján fogja levonni az 50 ezer forintot a vételárból (feltéve, hogy az üzembe helyezésre 2016. december 31-ig sor kerül). (Az elektronikus bevallásra nem kötelezettek postán is beküldhetik a PTGREG nyomtatványt, ez esetben a NAV is postai úton, 8 napon belül küldi meg a kódot.)

(forrás: nav.gov.hu)