A NAV által üzemeltetett elektronikus árukövető rendszer hibája miatt a nol.hu szerint átmenetileg nemcsak saját forgalmi adataikat tudták lekérni a felhasználók, hanem a konkurenciáét is. Az adatok összesített formátumúak voltak, csak egy cégnél volt adatletöltés és a hibát már elhárították – közölte MTI-nek adott válaszában az állami adóhatóság.
Varga Mihály arra kérte a NAV elnökét, hogy azonnal rendeljen el belső vizsgálatot. A miniszter hangsúlyozta, a hiba negyed óráig állt fenn. Elmondta, egy ilyen nagy rendszernél, amelynek több tíz-, de akár százezer felhasználója is lehet, előfordulhatnak „gyermekbetegségek”, ezért is adtak egyhónapos türelmi időt a cégeknek a rendszer használatához, hogy ezek a hiányosságok előjöjjenek.
Január 1-től kizárólag EKÁER-szám birtokában lehet bejelentési kötelezettség alá eső közúti szállítást végezni. Ha egy vállalkozás útdíjköteles gépjárművel az Európai Unió valamely tagállamából Magyarországra behoz, vagy Magyarországról valamely EU-tagállamba kivisz terméket, vagy belföldön nem végfelhasználó számára első adóköteles termékértékesítést végez, köteles erről a NAV-nál az EKÁER elektronikus felületén bejelentést tenni. A bejelentő EKÁER-számot kap, amely a szállítandó termékhez kapcsolódik és 15 napig érvényes.