Hologram vetkőzik helyettünk, otthon nyomtathatunk kávéscsészét

Hologram vetkőzik helyettünk, otthon nyomtathatunk kávéscsészét
A nem túl távoli jövőben szükségtelen lesz levetkőzni a próbafülkében, hiszen hologramokkal próbálhatjuk fel a ruhákat, sőt, be sem kell menni az üzletbe. A jövőkutatók szerint egyre szélesebb körben terjednek el a hologramok, és a 3D nyomtatás is általánossá válik 10-20 éven belül – írja az Ameriport.hu. Az EBay újabb céget vásárolt fel, amely már kísérletezik a hologramos technológia elterjesztésével. Dubajban és Abu Dhabiban már így lehet ruhát próbálni.

Nem sokan szeretik a ruhavásárlással járó kényelmetlenségeket, hiszen a próbafülkében le kell vetkőzni, aztán fel kell öltözni, és ha nem jó a méret vagy a szín, mindezt többször meg kell ismételni. Az online vásárlás ma már megszokott dolog, de a modern technológiának köszönhetően a jövőben még könnyebb dolgunk lesz, ha nem akarunk látatlanban megvenni semmit, de a tortúrát is meg akarjuk úszni. A jövőkutatók szerint ugyanis rövidesen széles körben elterjednek a hologramok.

Az amerikai óriáscég, az EBay a közelmúltban vásárolta fel a PhiSix nevű céget, amely már kísérletezik a technológiával, és 3D-s felvételeket készít a ruhákról. A cég innovációs vezetője, Steve Yankovich szerint a vásárlónak az okostelefonján, vagy a tabletjén elég lesz ráklikkelnie a kiválasztott ruhadarabra, hogy egy hologram segítségével akár séta vagy golfozás közben virtuálisan felpróbálhassa azt. Ha nem tetszik a látvány, egyetlen gombnyomással változtathat a színen, a méreten vagy a szabáson, és a hologram segítségével megnézheti az eredményt.

Egy brit digitális ügynökség, az Engage már a gyakorlatban is teszteli a lehetőséget a Virtual Style Pod nevű alkalmazással, amely beszkenneli a vásárlók testét és virtuálisan rájuk varázsolja a ruhákat. Jelenleg az Egyesült Arab Emírségekben két helyen, Dubajban és Abu Dhabiban lehet így felpróbálni néhány luxusmárka termékeit.

Nemcsak a ruhák, hanem egyéb termékek vásárlását is forradalmasítani fogja a legújabb technológia. Kasey Lobaugh, a Deloitte Consulting kiskereskedelmi innovációs vezetője szerint tíz éven belül mindennapos lesz a 3D-s nyomtatók használata. Ha egy kávéscsészét akarunk venni, elég lesz letölteni a termék kódját egy virtuális üzletben vagy otthon, és egyszerűen kinyomtatni a csészét. Ezzel a cégek rengeteg pénzt spórolnak meg, hiszen a terméket nem kell legyártatni, szállítani és raktározni sem. Ez a technológiai alapjaiban és drámai módon fogja megváltoztatni a kereskedelmet. A 3D-s nyomtatás már most elérhető néhány üzletben, de a gépek használata várhatóan 10-20 éven belül terjed el véglegesen.

Fotó: Ameriport.hu