Lájkkal már vásárolni is lehet

Lájkkal már vásárolni is lehet
A közösségi média nem csak az online kereskedelemben játszik fontos szerepet, egyre inkább teret kap a fizikai boltokban. Külföldön már több alkalommal kipróbálták, hogy a közösségi média alapegységei – a like és a tweet – akár direkt fizetésre is alkalmasak lehetnek – írja az Élelmiszer Magazin.

A közösségi média és a marketing kapcsolata régi eredetű, de az innovátorok újabb és újabb területeket fedeznek fel. Korábban elkülönült az online tevékenység és a fizikai boltban végzett bevásárlás, de lassan ennek is vége lesz.
A brazil C&A-ban tesztelték az intelligens vállfákat. Ha valaki kedvelte az adott ruhát, akkor a vállfán a számláló értéke ugrott egyet. Természetesen ezt az üzletben, mobiltelefonon is meg lehetett tenni. A fogyasztó számára értékes visszajelzés volt, hogy hányan lájkolták az egyes darabokat. Nyilván tüzetesebben megvizsgálták, miért tetszik másoknak annyira… Ezt a tevékenységet persze összekötötték egy nyereményjátékkal.
Ennek továbbfejlesztett változata volt a C&A fashion lock (divatlakat) játéka. A fogason egy exkluzív, drága öltöny lógott. A beépített számláló egy előre beállított like szám elérésekor – például 801 - kioldotta a zárat. Minden lájkolónak küldtek emailen egy QR-kódot, amellyel megszerezhették a ruhadarabot. Az vihette el, aki legelőször a boltba ért, és aktiválta a kódot. A promóció 5 nap alatt mintegy százezer oldalmegtekintést és 3000 lájkot produkált.
A Kellogs-nál pedig azt találták ki, hogy az egyik termékükkel kapcsolatban twitter üzenetet kell küldeni. A felhasználók választhattak három minta közül, de saját maguk is kitalálhatták, mit írnak a mikroblogra. Akinek az üzenete megjelent, már vihette is a kukoricapelyhet.
A vásárló ezekkel az eszközökkel úgy érezheti, hogy nem csupán megvehet valamit, de aktív részese lehet egy márka életének.