Bessenyei István: Újra az innováció éve volt 2015

Bessenyei István: Újra az innováció éve volt 2015
A Laurel cégcsoport az online kassza bevezetések lecsengése után visszatért azokhoz a fejlesztési irányokhoz, amelyekben hagyományosan erős, sok esetben piacvezető. Az idei évben számos innovációval, újdonsággal készülünk, és eljött az ideje, hogy határainkon kívül is megismerjék a kereskedők a Laura kasszaszoftvert – mondta Bessenyei István, a Laurel ügyvezető-tulajdonosa.

 

 

– Hogyan érintette a céget a kasszabekötések lecsengése?

– Miután lezajlott a tömeges online átállítás, az elmúlt időszakban már egyre inkább az új fejlesztésekre tudtunk koncentrálni. Nagyon komoly innovációkat indítottunk, és folytatunk.

Célunk, hogy olyan megoldásokat adjunk vevőink, partnereink kezébe, amelyekkel a mostani erős versenyhelyzetben hatékonyak lehetnek a kereskedelmi piacon. Az egyik fontos irány a pénztárzóna gyorsítása, valamint költséghatékonnyá tétele. A Laurel mutatta be Magyarországon a self-scanning személyes asszisztens megoldást, amely a vásárlást azzal könnyíti meg, hogy a vásárlók végezhetik el a termékek beolvasását fizetés előtt.

 

– Milyen egyéb területekre koncentrálnak a retail szektorban?

– A munka másik fókusza a loyality rendszerek, vagyis vásárlói kártyás programok területe. Ezek mögött már Big Data, vagyis a nagy mennyiségű, felhalmozott adat kezelésére, elemzésére alkalmas szoftverek állnak, amelyek által a kereskedők jobban megismerhetik vásárlóik viselkedését, érdeklődését és személyre szabott akciókkal fokozhatják a hűségüket. A rendszerekből kinyerhető információk számtalan összefüggésre világítanak rá, amelyek elemzése révén hatékonyabb a kereskedés.

A harmadik terület, amelyre a Laurel nagy hangsúlyt fektet, a bolti és kategóriamenedzsment. Ma már nem lehet megszokásból, találomra kihelyezni az árut, komoly tudományág fejlődött ki, amely segít a kereskedőknek, hogy optimalizálják az elhelyezést a polcokon, raktárakban. A tapasztalatok szerint egy-egy termékcsoportnál 15-20 százalékos forgalomnövekedés érhető el az optimalizált kihelyezéssel, de 80 százalékos emelkedésre is volt példa.

 

 – Hogyan alakult az ügyfélkörük 2015-ben?

– A Laurel ügyfeleinek, partnereinek köre 2015-ben is tovább bővült. Példaként említhetjük az Eurofamily bolthálózatot, amelynél a meglévő vállalatirányítási rendszerrel hangoltuk össze a kasszarendszerünket. Szintén büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárultunk a Footure cipőbolt megnyitásához. A XXI. század technológiáját felvonultató üzlet eladóterében csak dekorációs céllal találhatók lábbelik. A vásárló tableten választhat modellt a kínálatból.

A sikerek között említhetjük azt is, hogy a világszerte több mint 500 bolttal rendelkező, dán Tiger üzletlánc új üzletében a Laurel által fejlesztett, zárt cikkelemes kereskedelmi rendszerrel dolgoznak. 

 

– Mit várnak az idei évtől?

– Megérett az idő, hogy a Laura kasszaszoftvert ne csak Magyarországon ismerjék meg a kereskedők, egyszerre több országban készítjük elő a bevezetését. Nagy várakozásokkal tekintünk 2016-ra, számos megkeresést kaptunk, új hálózatokkal tárgyalunk, nagy projekteket készítünk elő. Ezekről hamarosan a nagyközönség és a szakma is hallani fog, például a tavaszi Retail Konferencián, amelyet a tervek szerint áprilisban vagy májusban szervezünk.