Giesz István: Egyszerűsödik a munkaidő nyilvántartása

Giesz István: Egyszerűsödik a munkaidő nyilvántartása
Új összetevővel egészül ki a ProHumán munkaügyi rendszer. A ProTime egy partnercég terméke, a közös fejlesztés nyomán integrálták a már létező szoftverhez. A fejlesztés eredményeként egyszerűbbé és lényegesen gyorsabbá válik a munkaidő-nyilvántartás, csökken a hibalehetőség – mondja Giesz István, ProgAdat Kft. ügyvezetője.

– Kiknek ajánlják az új munkaidő-nyilvántartási szolgáltatást?
A ProTime különösen hasznos nagyobb létszámú társaságoknál, kereskedelmi cégeknél, üzletláncoknál, ahol a munkatársak földrajzilag elszórtan dolgoznak a telephelyeken és üzletekben, raktárakban. A munkaidő-nyilvántartást el kell készíteni és beküldeni a központba, hogy a hónap végén rendelkezésre álljanak a bérelszámoláshoz. A bérszámfejtésen feldolgozzák az adatokat, kikontírozzák azokat, amelyekre szükség van és rögzítik a rendszerbe. A tapasztalatok szerint ezt a munkát az esetek többségében kézzel végzik, ami lassú folyamat és számos hibalehetőséget rejt.


– Miben tud újat a rendszerük?
A ProTime elektronikus felületet kínál, amely interneten, vagy VPN kapcsolaton keresztül működik. A munkaidő-adatokat a telephelyeken elektronikusan rögzítik, ezek azonnal megjelennek a központ adatbázisában is. A feldolgozás nagyon gyors és számos ellenőrzési funkciója miatt biztonságosabb is, mint a kézi adattovábbítás. A rendszerben emellett meg lehet jeleníteni a dolgozók munkaidő-beosztását, el lehet végezni az összes típusú távollét (szabadság, betegség) nyilvántartását.


– Van-e egyéb fejlesztésük a kereskedelmi szektor számára?
A ProBasic kereskedelmi rendszerünket említhetem, amely a non-food szektor résztvevői számára készült. Már megtörtént az első telepítés a május 30-án megnyílt Dream Store üzletben és egy nagyobb cégcsoportnál is kezdődik az üzembe helyezés, az a projekt mintegy 2 hónapot vesz igénybe. Az első tapasztalatok birtokában megkeressük a jelenlegi ProgAdat ügyfeleket, akik a korábbi kiskereskedelmi készletvezető rendszerünket használják, és bemutatjuk nekik a ProBasic-et. Ez a megoldás rendelkezik mindazokkal a funkciókkal, ami alkalmassá teszi egy kis vagy közepes üzletlánc működtetésére.


– Mitől korszerűbb a ProBasic, mint a korábbi kereskedelmi megoldások?
Moduláris felépítése és a három rétegű architektúra miatt mindenki a számára megfelelő összeállításban veheti igénybe a funkcióit és használhatja a rendszert. Az adatok biztonságáról és gyors eléréséről a Microsoft SQL adatbázis-kezelő gondoskodik. Az áruazonosítás vonalkóddal történik, kézi szkennerrel olvassák be az adatokat. Nagy előnye, hogy korábban minden boltban fizikai szervereket kellett üzemeltetni, amelyek elavulnak, elromolhatnak, a ProBasic-ben azonban központosított az adatforgalom, a végpontokon pedig vékonykliensek dolgoznak. Ez lehetőséget ad arra, hogy gazdaságossá tegyék az üzemeltetést és akár szolgáltatásként lehessen igénybe venni egy kiskereskedelmi rendszert.