Ez vár a kereskedelemre az USA-ban

Ez vár a kereskedelemre az USA-ban
A brit kereskedelmi intézet, az IGD öt trendet sorol fel, amelyek hatással lesznek az USA kereskedelmére. Természetesen az elemzés nem csak a tengerentúlon érdekes, a hatásai elérik az európai piacokat is.

 

Az USA élelmiszerkereskedelme évek óta az ott uralkodó kemény versenyről szól. Tavaly a két kereskedelmi vállalat, az Albertsons és a Safeway lezárta fúzióját, ezt követte az Ahold és a Delhaize, a Walgreens-Boots Alliance és a Rite Aid. Emellett jó néhány cég fizetésképtelenné vált, mint például az A&P, a Haggen, és a Fresh & Easy.

Jó néhány amerikai kereskedelmi vállalat napirendjén már évek óta elérendő célként szerepel a kisebb üzletek bevezetése. 2015-ben az Ahold, a Delhaize és a Target elkezdte a tervek megvalósítását, az új üzletek alapterülete 2000 nm körül mozog. A Lidl küszöbön álló belépése a piacra néhány amerikai kereskedelmi céget arra késztetett, hogy kisebb és hatékonyabb üzletegységeket fejlesszen ki. 

Az élelmiszerkereskedelemben 2015-ben az e-kereskedelem rohamosan fejlődött. A Walmart erőteljesen kitágította ezt a területet. A Kroger Cincinatti vonzáskörzetén túlra terjesztette ki szállításait, emellett számtalan kereskedő működik együtt az Instacarttal. 

Azok a kereskedők, amelyek a friss és egészséges termékekre specializálták magukat, bővítik üzlethálózatukat. Bár látszólag egyre erősödnek a Whole Foods Market versenytársai, a vállalat 40 új üzletet tudott nyitni. A versenytárs, a Sprouts Farmers Market ebben az évben 30 új árusító helyet nyit. Az újonc Fresh Thyme Farmers Market üzlethálózata idén 28 üzlettel fog rendelkezni, ráadásul ezzel egy időben a hagyományos szupermarket jelentős mértékben bővíti natúr és bio árukészleteit.

Az óriások, a Walmart és a Target jelentős erőfeszítéseket tettek, hogy számtalan újítással növeljék gazdaságosságukat. A Walmartnak egymás után öt üzleti negyedévben sikerült növelni a bevételeit. Ehhez az e-kereskedelembe fektetett összegeken kívül nagy szerepe van annak, hogy az árusító helyeken is javultak a vevők tapasztalatai, amihez nagyban hozzájárult az új technológia és a képzett személyzet.

Az itt bemutatott trendek, valamint az ezzel járó konszolidáció 2016-ban is folytatódni fog. A kereskedelmi szövetségek száma tovább emelkedhet, a kisebb kereskedőkön lévő nyomás ennek megfelelően tovább nő. A következő 12 hónapban a kereskedelem rá lesz kényszerítve arra, hogy további összegeket áldozzon befektetésekre. Ez elsősorban az olyan árukészletekre és szolgáltatásokra vonatkozik, mint a friss termékek, az egészség, és a wellness.