Egyre fiatalabbak vásárolnak online

Egyre fiatalabbak vásárolnak online
A magyar fiatalok gyorsan reagálnak az új trendekre, az online vásárlás térhódítására, és egyre ifjabb korban kezdenek el az interneten vásárolni − közölte felmérésének eredményét a K&H Bank az MTI-vel. Tavaly előtt tapasztalták, hogy ugrásszerűen emelkedik az internetes vásárlások aránya, és azóta is folyamatos a növekedés.

 

Az e-kereskedelemben már egyre több napi fogyasztási cikket is vesznek, és a felnőttek mellett fokozatosan megjelenik a fiatalabb generáció. A 15-29 év közöttiek fele tájékozódik az interneten élelmiszer, vegyi áru és kozmetikai termékekről. A tájékozódás fázisától pedig nagyon sokan eljutnak a vásárlásig, amit mutat az is, hogy a magyar fiatalok 87 százaléka már vásárolt a weben, 54 százaléka pedig rendszeresen az interneten bankol – derül ki a K&H felméréséből.

Az adatok szerint 2014-ben volt először ugrásszerű növekedés az interneten keresztül intézett tranzakciók arányában és idén is folyamatosan emelkedik az ilyen ügyletek száma: a statisztikák szerint tavaly az online vásárlók száma elérte a 3,4 milliót Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72 százaléka.

A bank azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a körültekintő és biztonságos vásárláshoz nem elég az internet és a technológia ismerete, szükség van hozzá az alapvető pénzügyi ismeretekre. Bár már sok kiskamasz rendelkezik folyószámlával, bankkártyával és okos eszközökkel, gyakran még híján vannak a megfelelő tapasztalatoknak és az információknak, hogy felelős fogyasztóként vásároljanak.