Élelmiszer-eladásban jól állunk

Élelmiszer-eladásban jól állunk
Értékben 4,6 százalékkal nőtt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az idei első negyedév során a tavalyi első három hónaphoz képest. Ez a harmadik legnagyobb mutató a vizsgált huszonegy európai ország rangsorában Törökország (+9,7%) és Lengyelország (+4,8%) után. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen negyedévenkénti európai elemzése.

 

Ez már a nyolcadik egymás után következő negyedév, amikor Európában dobogós helyet foglalunk el élelmiszer-kiskereskedelmünk bevételének nagy növekedési arányával. Mennyiséget tekintve pedig hat éven át tartó folyamatos csökkenés után, 2014 első negyedéve során fordult át növekedésbe a trend, ami pozitív, immár megszakítás nélkül most már kilenc negyedéven keresztül.

Átlagosan Európában 2016. január–március között a napi fogyasztási cikkek, mint élelmiszerek, italok, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok átlagára 2010 első három hónapja óta a legalacsonyabb mértékben, 0,7 százalékkal emelkedett egyik első negyedévről a másikra. Ennek eredményeként a fogyasztók többet vásárolnak ezekből a termékekből, így a mennyiségi eladás is nőtt 0,8 százalékkal. Ebből a szempontból pozitív trendet regisztrált a Nielsen.

Európát lehúzta az első negyedévben, hogy jelentősen csökkentek az árak az öt nagy piac közül kettőben, Németországban és Olaszországban. Az alacsonyabb árakat a kiskereskedelemben zajló éles verseny és a termelési költségek csökkenése okozza, főként az olcsóbbá vált energia.

Négy országban csökkent értéket tekintve az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma: Görögországban (-6,1%), Finnországban (-2,8), valamint Svájcban (-0,7%) és Németországban (-0,4%).