Három év után nőtt az élelmiszer- és vegyiáru forgalom

Három év után nőtt az élelmiszer- és vegyiáru forgalom
Két éves csökkenés után mennyiségben is nőtt az élelmiszer- és vegyiáru-kiskereskedelem forgalma Magyarországon. Az idei első negyedév során 1,6 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint tavaly ugyanekkor. Ezzel egy időben értéket tekintve a forgalom 3,5 százalékkal nőtt, ami Európában az egyik legjelentősebb mértékű javulás. Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok fogyasztói átlagára 1,9 százalékkal emelkedett – állapítja meg negyedéves jelentésében a Nielsen.

Legutóbb 2011. IV. negyedéve során nőtt a bolti eladás hazánkban mennyiség szempontjából, akkor 1,4 százalékkal. Utána a mélypontot 2012. IV. negyedéve jelentette, mínusz 4,6 százalékkal. Ezt követően tavaly az első negyedév során a negatív mutató kezdett csökkenni. Idén, az első három hónapban újra pluszt tartalmaz a Nielsen kiskereskedelmi indexe a mennyiségi forgalomnál.

Európában a növekedés átlagos mértéke ugyanúgy 1,7 százalék, mint az előző negyedik negyedévben. Tíz országban javult a mutató az előző negyedévhez viszonyítva, ugyanakkor tíz országban kisebb lett. A legnagyobb mértékű javulást Dánia, Magyarország és Svájc érte el – ismertette a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója.

Jean-Jacques Vandenheede hozzátette, az első negyedév kedvező forgalmi adatai igazolják azt a piaci tapasztalatot, amely szerint, ha a fogyasztói bizalom változik, akkor két negyedévig tükröződik a hatása az eladásokban. Idén az első negyedévben tovább nőtt a fogyasztók bizalma. Ez az index összegzi a fogyasztók véleményét személyes pénzügyi helyzetük és a munkahelyek kilátásairól, valamint vásárlási hajlandóságukról.