Kiskereskedelmi apokalipszis várható

Kiskereskedelmi apokalipszis várható
Sorra zárnak be a boltok az online kiskereskedelem miatt.

 

Több ezer plázaüzlet zár be az internetes kereskedelem terjedése és a fogyasztói szokások átalakulása miatt az Amerikai Egyesült Államokban. Az utóbbi évtizedek legnagyobb boltbezárási hullámában a következő hónapokban nagy láncok és márkák – úgy mint a Macy’s, a Kmart, a Sears, az Abercombie & Fitch, vagy a Guess - több mint 3500 üzletére kerül lakat.

Egyes cégek teljesen felhagynak a „kétkezi" munkával, és 100%-ban áttérnek az online értékesítési csatornára, például a Bebe az összes üzletét bezárja, termékeit pedig csak is az interneten kínálja majd. Más márkák mindenképpen megtartják legfrekventáltabb üzleteiket, a legtöbb cég pedig fokozatosan tér majd át a világhálóra. Minekután az egy főre jutó üzletek számát tekintve az USA világelső, az elkövetkezendő időszakban igazi kiskereskedelmi apokalipszisnek lehetünk szemtanúi.

Tény, a bevásárlóközpontok látogatottsága évek óta hanyatlik, 2010 és 2013 között 50 százalékkal csökkent, részben az online kereskedelem terjedése miatt, részben pedig azért, mert megváltoztak a vásárlók költési szokásai. Mindazonáltal, ha ennyi bolt bezár, akkor a plázák komoly gondba kerülnek.

Ahhoz, hogy ezt a hatalmas veszteséget orvosolják, új bérlőket kell találniuk, különben ők maguk is bezárhatnak. Az elemzések szerint erre a sorsa juthat az amerikai bevásárlóközpontok harmada.