Letarolja a hazai e-kereskedelmi piacot a Temu

A kínai online piactér ugyan még csak pár hónapja jelent meg a hazai piacon, de az agresszív hirdetési politikára és árazásra alapuló stratégiájával máris a hazai e-kereskedelmi piac fontos szereplőjévé vált. A g7.hu portál most összegyűjtött néhány aktuális statisztikát, hírt az állóvizet alaposan felkavaró céggel kapcsolatban.

Tavaly szeptemberben a külföldről is rendelő vásárlóknak még csupán a 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, januárban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot – derül ki a GKID januári felméréséből.

Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő közel 300 hazai internetes áruház válaszai alapján.

A hazai e-kereskedők 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

A Temu kampánya nagyon drága, ezért a válaszadók 29 százaléka arra számít, hogy az első félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte.

A hazai e-kereskedelmi cégeket tömörítő Ecommerce Hungary nemrég jelentette be, hogy a versenyhivatalhoz fordul a Temu üzleti gyakorlata miatt.

Forrás: g7.hu

Illusztráció: Flickr