Neten vesszük a karácsonyi ajándékot

Neten vesszük a karácsonyi ajándékot
A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, csaknem 43 százalékuk ehhez mobil eszközt használ − egyebek között ez derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből, amelyet szerdán juttattak el az MTI-nek.

 

A kutatás szerint a magyarok idén korábban kezdték a felkészülést a karácsonyi ajándékozásra. Bár a válaszadók többsége, 64,6 százaléka általában decemberben vagy közvetlenül az ünnepek előtt lát hozzá az ajándékvásárláshoz, közel 43 százalékuk az idén már novemberben vagy akár korábban is megkezdte a karácsonyi előkészületeket. A felmérést a GfK piackutató készítette 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével.

A házastársának, partnerének közel 64 százalék vásárol ajándékot, 61,6 százalék említette a megajándékozottak között a szülőket, 55,9 százalék a gyerekeket. A válaszadók 17,1 százaléka saját magának is vásárol karácsonyi ajándékot, sőt csaknem 10 százalék a házi kedvencét is meglepi valamivel.

A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 85,7 százaléka nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, és 30,3 százalékuk kettő vagy több napot tölt azok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint a többség nem költ sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre csupán 19 százalék választotta a „többé-kevésbé magas” válaszlehetőséget.