Nyert a foci vébén a magyar kiskereskedelem

Nyert a foci vébén a magyar kiskereskedelem
Erőteljesen nőtt a lapos tévék forgalma a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően, de a ropogtatni valók és a sör értékesítése is szépen ívelt felfelé – chipsből 30 százalékkal több fogyott az átlagosnál. A műszaki cikkek jó szereplését a kereskedelmi bankok kedvezményes áruhitelei is ösztönözték. Nem jártak rosszul a világbajnoksággal a vendéglátóhelyek sem.

Jelentősen megugrott a ropogtatnivalók eladása a labdarúgó világbajnokság ideje alatt. A Napi Gazdaság kérdésére a Chio Magyarország Kft.-nél elmondták, a tavaly júniusi adatokhoz képest értékben és mennyiségben is 20−25 százalékkal nőtt a piac. A chips 30, a ropi és a sós tészták 29, a magok 25 százalékos forgalomnövekedést mutattak.

Hasonló trendről számoltak be a műszaki cikkeket forgalmazó cégek is, bár náluk már korábban − január és május között érezhető volt a megnövekedett kereslet. A felfutásban közrejátszott a bankok proaktivitása is, mivel májusban hirdették meg a kedvezményes áruhiteleiket.

A felpörgő forgalomból a hipermarketek is kivették a részüket: minden lánc komoly akciót indított, erősen lenyomva a néhány évvel ezelőtti LCD-technológia árát. Az év első öt hónapjában értékesített televíziók átlagára 90 ezer forint körül volt. A 82 centiméter képátlójú lapos tévék átlagára a 2012-es 100 ezres szintről 75 ezer forint alá esett. Az Auchan beszámolója szerint a legnagyobb forgalom a vébé indulása előtti héten volt, a múlt év azonos időszakához képest megduplázódott az eladás.

Nem jártak rosszul a vendéglátóhelyek sem, bár az információk szerint lassan indult be a kocsmákban a vébéláz. A csoportmérkőzések nem hoztak telt házat − mondta a Veranda Grill and Wine étterem társtulajdonosa. Vágvölgyi Mihály arról számolt be, hogy inkább csak az egyenes kieséses mérkőzések hozták meg a vendégek kedvét az együttszurkolásra. Azok a vendéglátóhelyek jártak igazán jól, amelyek a közösségi médiában és a hagyományos csatornákon is hirdették a meccsnézési lehetőségeket.

Az egyhónapos világesemény átmozgatja a kiskereskedelem egy-egy szegmensét − mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György szerint ugyanakkor a piac egyes területeinek élénkülése korántsem olyan erős, hogy markánsan jelentkezzen a statisztikákban, mint például a húsvét, vagy a karácsony.