Szerződés híján ennyiért kézbesíti a webshopok csomagjait az MPL

Közzétette a Magyar Posta, milyen költségekkel szállít ki azokból a webáruházakból, amelyek nem kötnek külön szerződést a vállalattal – közölte az Infostart cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. Mint arról korábban már lehetett olvasni, március végétől minden hazai kiskereskedelmi internetes áruház köteles felkínálni a Posta kiszállítási szolgáltatását. Szerződni nem kötelező az állami céggel, de akkor a csomagokért nem megy „házhoz” a futár, azt a webshopoknak kell feladni.

Megjelent a Magyar Posta honlapján egy tájékoztató annak kapcsán, hogy egy új rendelet szerint a Magyarország területére értékesítő, kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások 2024. március 28-tól az általuk értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapjukon választási lehetőségként tüntessék fel a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is.

A vállalat a „Webáruházi regisztráció” nevű aloldalon azt írja, akinek nincs egyedi szerződése a Postával, annak az alábbi kiszállítási árakat kell feltüntetnie a webshopjában:

Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

Mint a tájékoztatóból kiderül, a fenti árak a Posta általános szerződési feltételeiben szerepelnek, nem szükséges külön leszerződni velük a cégeknek, amennyiben ez nekik megfelel. Viszont egy másik mondatból az olvasható ki, hogy a társaság mégis ebbe az irányba akarhatja terelni a webáruházakat: „Amennyiben az általános szerződési feltételeinkben meghatározott postai szolgáltatást veszi igénybe, abban az esetben az Ön vásárlója által megrendelt terméket nem áll módunkban az Ön telephelyén felvenni” – áll a tájékoztatóban.

Magyarul, ha egy webáruház nem szerződik le a Postával, de a vásárlója MPL-es kiszállítást kér, akkor a cégnek kell gondoskodnia a csomagfeladásról, nem mennek el a megrendelt termékért. Ez egyfelől a vállalkozásnak plusz logisztikai teher, másrészt adott esetben a szállítási idő is hosszabbodhat annak függvényében, hogy az adott webshop munkatársai mikor tudják feladni a csomagot a Postánál.

Forrás: Pénzcentrum/Infostart

Illusztráció: posta.hu