Tavaly 4 billiós forgalmat ért el a 11 nagy lánc

Tavaly 4 billiós forgalmat ért el a 11 nagy lánc
Valamennyi boltlánc növelte tavaly az árbevételét, de a növekedés mértéke nagyon eltérő – írta a Napi.hu a Trademagazin listája alapján. A Tesco továbbra is a legnagyobb, ám a Lidl megelőzte az Auchant, az Aldinál és a Rossmannál robbant a bevétel.

 

A legjelentősebb boltláncok összesen tavaly 3989 milliárd - ha úgy tetszik 3,9 billió forintos - bruttó árbevételt értek el. Ez a 2014-ben elkönyvelt 3738 milliárd forintos forgalomhoz képest több mint 4 százalékos növekedést jelent.

A legnagyobb magyarországi boltláncok közül továbbra is a Tesco vezet az árbevétel alapján. A brit kézben lévő - 208 bolttal rendelkező - üzletlánc a múlt évet 748,2 milliárd forintos bruttó árbevétellel zárta, ez 4,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Coop tartja a második helyét. Az összesen 5260 boltot működtető Coop bruttó árbevétele tavaly 571 milliárd forintra rúgott, ez pedig 2 százalékos többletet jelent a 2014-es évhez képest.

A 2267 üzletből álló hálózatot fenntartó CBA 1 százalékkal 509 milliárd forintra növelte bruttó árbevételét, ezzel 2014-hez hasonlóan a harmadik rangsorban. A Spar - amely 456 bolttal rendelkezik - szintén megtartotta az előző évben elért negyedik helyét, bruttó árbevétele 3,3 százalékkal 473,4 milliárd forintra hízott. A 2300 üzlethelységes Reál most is ötödik, bruttó árbevétele 2,5 százalékkal 379 milliárd forintra nőtt. A hatodik helyet a 164 üzletet működtető Lidl átvette az Auchantól. A Lidl ugyanis 2015-ben 359,4 milliárd forintos bruttó bevételt hozott össze. Ez közel 8 százalékos emelkedést jelent éves szinten.

A 19 hipermarketből álló, francia kézben lévő Auchan bruttó árbevétele 3,4 százalékkal 337 milliárd forintra emelkedett. A nyolcadik a Penny. A diszkontlánc 6,6 százalékkal 220,9 milliárd forintra hizlalta a bevételeit. Az Aldi a kilencedik, ám a mezőnyben a legjelentősebb forgalomnövekedést érte el. Bruttó árbevétele ugyanis 19 százalékkal 135 milliárd forintra gyarapodott.

A toplista végén a drogérialáncok állnak. Megtartotta tízedik helyét a drogerie markt (dm), amely a 254 boltjában 76,7 milliárd forintos bruttó bevételre tett szert, ami jelentős, 9,6 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A 183 egységgel rendelkező Rossmann 17 százalékos pluszt ért el, így a bruttó árbevétele 60,9 milliárd forintra nőtt.