Tízmilliárdokat költenek karácsonykor játékokra a magyarok

Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a Regio Játék adatai szerint a teljes, mintegy 55 milliárd forintos éves forgalom 60 százaléka realizálódik az év végi ünnepi időszakban. A Regio Játékkereskedelmi Kft. kutatásának eredményeit az MTI híre nyomán a Trade magazin portál is közzétette.

A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárérték 20 százalékkal nagyobb, 13 ezer forint, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 10 százalékkal több, 9600 forint lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, idén már 16 százalékkal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest – tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető.

A felmérés alapján a szülők többsége (60 százaléka) 10 ezer forint felett, a nagyszülők fele pedig 5 és 10 ezer forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermeknek. Míg a nagyszülők többsége 2-3 ajándékkal kedveskedik unokájának, addig a szülők 70 százaléka 3 vagy több meglepetést tesz a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld LEGO-készleteket keresik az ünnepre.

A magyar tulajdonú Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapították. A több mint 500 embert foglalkoztató társaság már országszerte 43 játékbolttal rendelkezik, és csaknem 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég 2020-ban 13,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el. 

Forrás: MTI/Trade magazin

Illusztráció: Wikimedia Commons