Utcák vállalkozásai, egyesüljetek!

Utcák vállalkozásai, egyesüljetek!
Együtt hatékonyabban értékesíthetik termékeiket az egy utcában működő vállalkozók. A mintát Bécstől lesték el a Belvárosi utca menedzsment (BUM) projekt elindítói. A program tavaly márciusban indult hét utcával, de már újabb csatlakozott. A lényeg, hogy a tagok közösen hirdetik a lehetőségeket, megosztoznak a marketing- és reklámköltségeken.

Hatékony együttműködési lehetőséget kínál a fővárosi kisvállalkozásoknak a Bevásárló utca menedzsment (BUM). A programot tavaly indította a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), bécsi mintára. Az osztrák fővárosban már hosszú évek óta működik nagy sikerrel egy-egy utca kisvállalkozóinak együttműködése – mondta a BKIK Kereskedelmi Szolgáltatás Osztály elnöke.

Rév András ismertette, hogy a program 2013 áprilisában indult hét utcával, de máris új tag csatlakozott és együttműködnek a Váci utcai egyesülettel is. Egy év alatt létrejött a www.bevasarloutcak.hu weboldal és a facebook/bum.hu oldal, amelynek látogatottsága egyre nő. Idén beindult a BUM hírlevél, valamint másodszor nyomtatják ki a bevásárló utcák térképét. Az elmúlt egy éves időszakban jött létre a Fővárossal együttműködve, az üres üzletek kiadását segítő web-oldal, a www.rogtonjovok.hu. A bevásárlóutcák 11 önálló eseményt szerveztek és 3 közös rendezvényen vettek részt.

A mintát a bécsi Bevásárló utca menedzsmentről vették, amely 80 utcai egyesülettel van kapcsolatban, ez 20 000 üzletet, 120 000 alkalmazottat, 9,5 milliárd euró értékű eladást, 8 000 tagot és nagyjából 660 000 látogatót jelent évente az utcákban.