Alibabához költözött az Amazon

Alibabához költözött az Amazon

Az Alibaba online piacterén nyit saját üzletet az Amazon, az amerikai cég a gyorsan bővülő kínai piac kínálta lehetőségeket igyekszik ezzel kihasználni. Az eMarketer előrejelzése szerint az idén közel 1600 milliárd dollárt költenek el a felhasználók a webáruházakban világszerte.


Az Alibaba Tmall.com nevű online piacterén nyitott webáruházat az amerikai Amazon. Az amerikai cég annak ellenére döntött így, hogy Kínában saját webáruházzal is rendelkezik.
A Tmall.com népszerűségét jellemzi, hogy csak idén a Zara ruházati lánc tulajdonosa, az Inditex és a brit Burberry is csatlakozott azokhoz a nyugati cégekhez, amelyek jelen vannak a virtuális piactéren. A Bloomberg beszámolója alapján importált élelmiszerek, cipők, játékok és konyhai felszerelések szerepelnek az Amazon Tmall-os boltjának kínálatában.
A sokáig egyértelműen a világ legnagyobb online kiskereskedelmi cégének számító Amazon számára egyre nagyobb kihívást jelent az Alibaba. A kínai cég tavaly rekordértékű részvénykibocsátással debütált az amerikai tőzsdén. A társaság a rendelkezésre álló forrásokat felhasználva jelentős logisztikai fejlesztéseket hajt végre, kísérleteznek a drónos kiszállítás bevezetésével, illetve 16 milliárd dollárból alakítottak ki olyan rendszert, ami lehetővé teszi, hogy Kína egész területén egy napon belül kiszállítsák a megrendelt termékeket. Sőt, a társaság még a mobiltelefonok piacán is megjelent, a Meizu Technology nevű, kisebb készülékgyártó cégben szerzett kisebbségi részesedést 590 millió dollárért.
A kínai felhasználók tavaly több mint 426 milliárd dollárt költöttek el a világhálón, ez 35 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi értéket. A második legnagyobb piacnak számító Egyesült Államokban ugyanakkor mindössze 15,7 százalékos volt a bővülés mértéke. A globális online kiskereskedelmi forgalom idén 1592 milliárd dolláros lehet, ez 20,9 százalékos növekedést jelentene a tavalyihoz képest.