Ezermilliárdokat költöttek Alibabánál egy nap alatt

Ezermilliárdokat költöttek Alibabánál egy nap alatt
A tavalyi eredménynél 60 százalékkal nagyobb, 91,2 milliárd jüanos (4157,5 milliárd forint) bevételre tettek szert a kereskedők, valamint a szolgáltatást menedzselő platform gazdája, az Alibaba a világ legnagyobb online vásárlási akciójának, a kínai „szinglik napjának” zárásakor.

 

Hatalmas hírverés után kezdődött a 11. hónap 11. napján rendezett internetes vásárlási akció Kínában, az első 10 milliárd jüant (456 milliárd forint) a vásárlási őrület első 12 és fél percében költötték el az online áruház boltjaiban. A nyitás utáni 30 perc alatt körülbelül 45 millióan fizettek, 70 százalékuk okostelefonon végezte a tranzakciót.

Az online eladók szerdán kedvezményekkel igyekeztek felvidítani az egyedülállókat. Az Alibaba becslése szerint a vásárolt termékek kézbesítéséhez 1,7 millió futár, 400 ezer kiszolgáló jármű és 200 repülőgép állt készenlétben. A kínai posta 760 millió csomaggal számolt ezen a napon. Tavaly 540 milliót indítottak útnak a szinglik napján.

A 91 milliárdos „teljesítmény” több mint az Egyesült Államok két hasonló online akcióján, a Black Friday és a Cyber Monday idején elkönyvelt tavalyi bevétel együttes értéke. Megfigyelők máris abban reménykednek, hogy az online szektor lendületbe hozhatja a tartósan lassuló növekedéssel számoló kínai gazdaságot.

A kínai médiában szakértők azt is megjegyzik, hogy nemcsak a fiatalok, de az 50-60 évesek is egyre nagyobb arányban vásárolnak az interneten. A szokások változnak, az online szektor lavinaszerűen növekszik − hangoztatták.

Az elemzők a globalizáció jeleit is felfedezték a folyamatokban. Körülbelül 27 millió kínai fogyasztó vásárolt 5 ezer külföldi kereskedőtől, miközben az Alibaba piaci oldalain 230 országból adtak fel megrendelést.

Az Alibaba alapító tulajdonosa, Jack Ma Jün kijelentette, nem csodálkozna, ha a szinglik napjára meghirdetett akciók a következő öt évben megjelennének például Tokióban, Párizsban vagy éppen New Yorkban. Úgy fogalmazott: „ez a nap megmutatta a kínai vásárlók erejét”.