Mesterséges intelligencia állította össze az új energiaitalt

Megszületett a világ első olyan energiaitala, amelyet teljes egészében mesterséges intelligencia fejlesztett a HELL Energyvel  olvasható az Index portálon. Az új íz minden elemét, összetevőit, dizájnját és marketingeszközeit is az AI tervezte, és a végeredményt a maga módján meg is kóstolta.

Ismét bebizonyosodott, hogy a mesterséges intelligencia mindenhez is ért: birtokában van az energiaitalokkal kapcsolatos átfogó ismereteknek is – beleértve azok összetevőit, eladási eredményeit, egészségügyi kutatásokat, ajánlásokat, fogyasztói visszajelzéseket –, sőt elemzéseibe be tudja építeni a legújabb trendeket és információkat is. Amikor a HELL Energy „megbízta” az AI-t egy új, a számára tökéletes energiaital kifejlesztésével, a mesterséges intelligencia ezt az óriási mennyiségű információt feldolgozva alkotta meg az általa legjobbnak tartott receptet – tudatta közleményében a cég.

Az AI nemcsak abból indult ki, hogy mit várnak el az emberek egy energiaitaltól, hanem kiemelt célja volt, hogy minél jobb és finomabb italt hozzon létre. Többek között vitaminokkal, aminosavakkal és gyógynövénnyel is gazdagította saját energiaitalát, és gondoskodott az élelmiszeripari jogszabályok, például az EFSA (Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság) ajánlásainak, valamint az NRV (ajánlott napi bevitel) betartásáról, optimalizálásról is. 

A mesterséges intelligencia három ízvariációt alkotott, és egy New York-i vállalat technológiája segítségével digitalizálta, azaz „meg is kóstolta” mindhárom italát, majd prediktív intelligenciával, rengeteg adat és statisztika elemzése után választotta ki, melyik íz a befutó. Így született meg a valóban egyedülálló, frissítő, gyümölcsös íz, a Tutti-Frutti & Berry-Blast.

Ez az első alkalom a világon, hogy a mesterséges intelligencia ilyen komplex termékfejlesztési folyamatot hajtott végre az energiaital-szektorban. A receptúra szigorúan titkos, ennek levédésére is az AI adott javaslatot. A receptet csak egyetlen, magas szintű biztonsági elemekkel ellátott számítógépen tárolják a HELL Energy szikszói gyárában, és a gépnek otthont adó helyiség kialakítását is a mesterséges intelligencia tervezte. Természetesen biztonsági másolat nélkül nincs igazi védelem, így a receptet egy svájci trezorban is őrzik.

Ezek után már meglepő lenne, ha az új energiaital csomagolását nem az AI tervezte volna. A doboz a legújabb trendeket követi, és amellett, hogy a HELL színvilágára épül, az AI belecsempészte saját, digitális stílusát is.

Mivel a közlemény szerint az új termék, a „HELL A.I.” egy világszinten is rendkívüli és egyedülálló folyamat eredménye, a ávllalat munkatársai szerették volna, ha az új energiaitalt hagyományos körülmények között is tesztelik, éppen ezért szigorú minőség-ellenőrzésen és kóstoltatáson (vakteszten) ment át, a siker pedig az AI-t igazolta.

A HELL Energy szerint a mesterséges intelligencia óriási perspektívát jelent a termékfejlesztés területén is, áttörte a korábban elképzelhetetlennek hitt határokat, egy új szintet hozott az élelmiszeriparba. Azzal, hogy az AI az interneten fellelhető óriási mennyiségű adathalmazt pár perc, pár másodperc alatt képes leválogatni, elemezni, az 1-2 éves – legjobb esetben is féléves – termékfejlesztési ciklust akár egy hónapra rövidíti le. Valójában a folyamat összehangolt munka eredménye, hiszen nem is egy, hanem különböző képességű AI-rendszerek dolgoztak együtt a fejlesztésen.

Több mint száz AI létezik már a világon – mindegyikük más-más területen kiváló –, és éppen ezek együttes működése garantálja a magas szintű innovációt – emelte ki a cég a közleményében. Az új termék Szikszón, Európa egyik legmodernebb italgyártó gépsorain készül, és a már megszokott, hagyományos csatornákon jut el a vásárlókhoz. Július közepétől hazánkban, ezt követően pedig a HELL több mint 60 exportországában is kapható lesz.

Forrás: Index

Fotó: hellenergy.com