Online vásárló lesz év végére az ország negyede

Online vásárló lesz év végére az ország negyede
Több mint 2,3 millió online vásárló lesz Magyarországon az idei év végére, ami a napi rendszerességgel internetezők 41 százaléka − derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös felméréséből. Többségük rutinos vevő, aki évente több mint hat alkalommal használja az internetet áruk, eszközök beszerzésére – írja az MTI.

 

Hamarosan az ország negyede online vásárló lesz. A GKI Digital és az Árukereső kutatása 6 online vásárlói típust vizsgált, közülük a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, 56 százalékuk több mint évi hat alkalommal vásárol. A felmérés arra is rámutatott, hogy az „akcióvadász” vásárlók 74 százaléka utánvéttel szeret fizetni, és az „utánajáró” csoportot jellemzően férfiak alkotják.

Az összegzés szerint az interneten vásárlók többsége, 84 százaléka a termék ára alapján választja ki a számára megfelelő webáruházat, 64 százalékuknak a kiszállítási és az átvételi mód, valamint a bolt megbízhatósága fontos. A válaszadók mindössze 24 százalékánál meghatározó a bolt ismertsége.

A vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben, amely az áruházak 74 százalékánál elérhető. Az online boltok körében legkevésbé elterjedt az online fizetési megoldás, annak ellenére, hogy a vevők körében preferált módszerek között a második helyen áll. 

Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A műszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának mintegy 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered, és a 100 milliárd forintot bonyolító számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésből.

A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nőtt, azt követte 27 százalékkal az állateledelek kategóriája, majd az élelmiszer, amelyből 24 százalékkal többet értékesítettek egy év alatt - olvasható a közleményben. A kutatás a kínálati oldalon negyedévente 550 webáruház megkérdezésével, a keresleti oldalon kéthavonta 1500-2000, adott hónapban interneten vásárló személy válasza alapján készült.