Ilyen lesz a jövő webáruháza

Az online kereskedelmi trendek elemzésével próbája feltérképezni egy szaklap, milyen lesz a jövő webáruháza. Az Internet Retailer szerint nem csak az áruk és az árak versenye lesz meghatározó, egyre nagyobb hangsúlyt kap a vásárlási élmény, az unalmas, egysíkú webáruházak korszaka hamarosan lejár.

Gombamód nőnek a cégek az online kereskedelemben

Gombamód nőnek a cégek az online kereskedelemben

Egyre többen élnek az online rendelés lehetőségével Magyarországon is, így nem véletlen, hogy 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a 2015-ös év is hasonló bővülést hozhat. A Bisnode nemzetközi cégminősítő adataiból az is kiderül, hogy sok nagy szereplő veszteséget könyvelt el.

Eurobarometer Nem bízunk a netbankban

Eurobarometer: Nem bízunk a netbankban

Az európaiak fele érzi csak jól informáltnak magát a kiberbűnözés témájában. A keddi Biztonságosabb Internet Nap apropóján hozott nyilvánosságra friss Eurobarometer felmérést az Európai Bizottság, aminek tanúsága szerint nemcsak a lehetőségeket látjuk a világhálóban, de tartunk is tőle.

Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem

Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem

Elégedettek lehetnek a hazai e-kereskedők, az előrejelzések szerint idén is nagyot nőtt az ágazat. Az eNET szerint mintegy 266 milliárd forintos lehetett 2014-ben a teljes piac. A Fekete Péntek-akciók jól teljesítettek – írja a HWSW.hu. Jövőre az EU-s szabályozás változása helyzetbe hozhatja a magyar e-kereskedőket, mert az áfát nem az eladó, hanem a vásárló lakhelye szerint kell érvényesíteni. A fizikai boltok vasárnapi zárva tartása is az online kereskedelem malmára hajthatja a vizet.

Weltauto: Áfacsalás élénkíti a használtautók piacát

Weltauto: Áfacsalás élénkíti a használtautók piacát

A használtan importált 1-5 éves autók jelentős részét áfacsalás útján hozzák Magyarországra − állítja piaci tapasztalatokra hivatkozva a Das WeltAuto. Az idősebb importált kocsik esetében ugyanakkor a rossz állapotú, szakszerű átvizsgálás nélkül piacra kerülő járművek miatti kockázatra hívja fel a figyelmet a használtautók kereskedelmével foglalkozó cég.

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

Egyre szűkülnek azok lehetőségei, akik most lépnek a hazai e-kereskedelmi piacra, ezek az új szereplők sok esetben az egyéves működést sem érik el. Az elmúlt évek mutatóival összehasonlítva idén nőtt legnagyobb mértékben az új belépők száma az e-kereskedelem területén. A vállalkozók szerint a jövőben nemcsak az előnyös ár alapján döntenek a vásárlók, mind inkább a minőségi szolgáltatások kerülnek előtérbe.

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Világszerte egyre népszerűbb az úgynevezett Click&Collect vásárlás, vagyis az a módszer, hogy a vevő webáruházban kiválasztja a termékeket, majd elmegy érte az áruházba, ahol összekészítve megkapja a csomagot. Hazánkban is terjed ez a vásárlási módszer, amelyhez a kereskedők újszerű technikai megoldásokat is kapnak, így előnybe kerülhetnek versenytársaikkal szemben – hangzott el a Laurel Retail Konferencián, Kecskeméten.

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni a webáruházak körében a Magyar Posta. A GKI gazdaságkutató kutatásából az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. A vevők szívesen mennek el az átadó pontokra, ugyanakkor nem bízzák a küldeményeiket a „királyi” postára.