Már 100 forint egy tojás, de hamar lehet 150 is

A háború, az aszály és a forintgyengülés együttes hatása miatt manapság már heti 20 forintokkal emelkedik az ár, és csak egy dolog állhat a további tojásinfláció útjába: a fogyasztók. Legalább is erre a megállapításra jutott szakértők megkérdezése után a Forbes.hu.

Karácsonyi kilátások: alig valaki tervez többet költeni, mint tavaly

A Gartner piackutató felmérésében az összes megkérdezett vásárlónak csak mintegy tizede nyilatkozott úgy, hogy többet fog költeni az ünnepi időszakban, mint múlt évben - írja a Kosárérték.hu cikkére hivatkozva a Store Insider portál. A kutatás meglehetősen aggasztó képet fest a kereskedelmi szektor előtt álló időszakról. A piackutatásba bevont felhasználók mintegy 28 százaléka tervezi, hogy idén kevesebbet költ az előttünk álló ünnepi bevásárlási szezonban, mint a tavalyi év során.

A chips és a mirelitkrumpli lehetnek a következő hiánycikkek

Egyre több magyar vásárló tapasztalhatja kedvenc boltjában, hogy időszakosan nincs kedvenc chipséből a polcokon, vagy a fagyasztóládákban nem tudja megvenni kedvenc mirelitkrumpliját. A hiba nem a magyar vásárlók fejében van, a Pénzcentrum iparági forrásai szerint ugyanis valóban gondok vannak az ellátási láncban, azt pedig néhány érintett bolt is elismerte a portálnak, hogy időszakosan bizony előfordulhat áruhiány.

A PENNY már elkezdett reagálni az energiaválságra

Az Országos Kereskedelmi Szövetség nemrég több ajánlást is tett arra vonatkozóan, hogyan csökkentsék a kereskedelmi vállalkozások működési költségeiket a drágulás ütemének megfékezése érdekében. A Márkamonitor portálon megjelent cikk tanúsága szerint a PENNY már meg is kezdte az ezzel kapcsolatos átalakításokat, fejlesztéseket.

Black Friday 2022: válság idején sem csökken a vásárlási kedv

A gazdasági és megélhetési válság ellenére a lakosság fele tervezi, hogy vásárol valamit a Black Friday alatt - áll a DigitalHungary nevű online magazin írásában. A karácsony előtti kiárusítási időszakban átlagosan 41 ezer forintot költenének el a magyarok, legtöbbet ruhákra és energiatakarékos háztartási gépekre - legalábbis az e-kereskedelmi szakértő LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint. A trükkös akciók ellen a vásárlókat idén már szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályok is védik.

Eddig 1450 kisbolt újult meg a Magyar falu program keretében

A hazai kistelepüléseken több mint 50 milliárd forint értékben 1450 kisbolt újult meg a kormány Magyar falu program támogatásának segítségével  – tudatta a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tivadarban. A témának az MTI híre nyomán az AzÜzlet gazdasági portál is cikket szentelt.

Nem lehet elég korán kezdeni: 7 kulcsdátum az ünnepi szezonhoz

Idén az egyre inkább tényként kezelt világgazdasági recesszió, a háborús félelmek és a szinte az egész bolygót érintő, egyre látványosabb infláció miatt a vásárlóknak idejekorán el kell kezdeniük a készülődést a karácsonyi szezonra - olvasható a Kosárérték e-kereskedelmi magazin cikkében. Sokak szerint az idei karácsonyi időszak lehet az e-kereskedelem eddigi leghosszabb szezonja. Erre minden esély megvan, hiszen az elmúlt két évben a legtöbb vásárló szembesülhetett azzal, hogy milyen illúzióromboló lehet a logisztikai láncok összeomlása.

Igyekszünk tudatosan vásárolni, de sok élelmiszert pazarlunk

A magyarok évente fejenként 45 000 forintnyi élelmiszert dobnak a kukába. A többség saját bevallása szerint tudatosan vásárol, figyel az élelmiszerek lejárati idejére, mégis évente 65 kilogramm élelmiszer-hulladékot állít elő - közölte a Magyar Élelmiszerbank Egyesület az MTI-vel. A témáról a Store Insider szakportál is beszámolt.