Ezt rendelik az emberek Európában, és ezt Magyarországon

Az internetes vásárlás jelentősen előtérbe került, mióta a világ lakosságának többsége ideje nagy részét otthon tölti. Az európai ShopAlike új tanulmánya, amelyet a Trade magazin weboldala ismertetett, alaposan megvizsgálta felhasználói online viselkedését a veszélyhelyzet bejelentése óta. A cél az volt, hogy megtalálják, mely termékeket vásárolják a magyarok online. Az eredmény egyértelmű: a magyarok testüket és elméjüket edzik az elkülönítés alatt. De mit vásárolnak?

 

A súlyzóktól a fekve nyomó padokig és húzódzkodó állványokig: az izomtömeg a lista tetején áll. A ShopAlike elemzése arra utal, hogy a bezárt edzőtermek sem tántorítják el a magyarokat. Éppen ellenkezőleg, a termek most hazaköltöznek a nappaliba. A legkeresettebb árucikkek között megtalálhatók a súlyzók, amelyek forgalma átlagosan 3660.26%-kal nőtt az elkülönítés előtti időszakhoz képest. Ezt követik a fitnesz trambulinok, amelyek forgalma átlag 747.83%-kal emelkedett. Olyan sportok, amelyek rekreációs jelleggel is élvezhetők, szintén nagyobb figyelemnek örvendtek az elmúlt időszakban. Az asztaliteniszhez, csocsóhoz, dartshoz és billiárdhoz kapcsolódó termékek forgalma átlag 288.86%-kal növekedett. A testi egészség fejlesztése mellett az agyukat is szívesen tornáztatják a magyarok. A készségfejlesztő játékok, mint a puzzle forgalma átlagosan 545.60%-kal nőtt.

Ezenfelül azt mutatják az eredmények, hogy a magyarok bevásárlólistáját a kerti termékek is bővítik. Legfőképpen a nyári melegre készülnek az emberek, amit az mutat, hogy a kerti medencék és jacuzzik forgalma átlag 158.27%-kal emelkedett.

Úgy látszik, online vásárlás szemszögéből az osztrákok közelebb állnak a magyarokhoz, mint gondolnánk. Az osztrák platformon is megnőtt a sportfelszerelések és készségfejlesztő játékok utáni kereslet. A németek viszont inkább élesztőt, arcmaszkot és WC-papírt vásárolnak. A ShopAlike elemzése összehasonlította az európai platformok felhasználóinak vásárlási szokásait. Ugyan az eredmények mutattak hasonlóságot, hatalmas különbségek is észlelhetők voltak.

Termékek, amelyek a legmagasabb növekedést produkálták a ShopAlike európai platformjain:

Szlovákia: nyakmelegítő (8626%)

Csehország: nyakmelegítő (14850%)

Ausztria: súlyzó (12800%)

Németország: élesztő (288000%)

Lengyelország: puzzle (4400%)

Olaszország: egyszer használatos kesztyűk (32200%)

Svédország: súlyzó (521%)

Dánia: fekve nyomó pad (3667%)

Hollandia: súlyzó (2297%)

Finnország: puzzle (6550%)

Forrás: Trade magazin/ShopALike