Intelligens megoldások a kereskedők szolgálatában

Intelligens megoldások a kereskedők szolgálatában
Hogyan lehet növelni a bevételeket az informatika segítségével, miben segíthet az adatbányászat és elemzés, illetve hogyan lehet fokozni az ellátási lánc hatékonyságát? – többek között ezekről volt szó a Laurel Retail Konferencia első napjának délutánján.

 

Mana Yellin, az NCR Corporation nemzetközi értékesítésért felelős alelnöke a Laurel Retail Konferencián tartott előadásában a cég globális nagyvállalati kereskedelmi és ellátási lánc-menedzsment koncepcióját, a GEMS-t mutatta be. A világszerte mintegy 29 ezer alkalmazottat foglalkoztató, éves szinten 6 milliárd dolláros bevételt elérő vállalat a kereskedelmi informatikai megoldások piacán meghatározó szereplőnek számít.

Mana Yellin előadásában vázolta a GEMS koncepció főbb elemeit, így kiderült, hogy megoldásuk az ellátási lánc valamennyi elemét lefedi, a beszállítói kapcsolatok kezelésétől a stratégiai eszköz-menedzselésen át az árukezelésig. A szakember közlése szerint a rendszert használó ügyfelek között volt, ahol a raktármenedzsment területén a munkaerő hatékonysága 15-20 százalékot javult. A vezető kiemelte az NCR árufeltöltést segítő megoldását, amely választ ad a készlet kifogyásából, a túlkészletezésből, illetve a termékek megromlásából adódó kihívásokra is. A cég ügyfelei a tapasztalatok szerint nem csak költségeiket tudták csökkenteni, de forgalmukat is növelték az NCR megoldásaival.

Giesz István, a ProgAdat Kft. ügyvezetője a konferencián többek között arról beszélt, hogyan lehet a kereskedelmi cégeknél évente keletkező hatalmas mennyiségű adatból rövid idő alatt releváns, jó minőségű információt előállítani a menedzserek döntéseinek támogatására.

Bánkuti Zoltán, a Bixpert Kft. ügyvezetője bemutatta, hogyan tudják a mobileszközök még gyorsabbá és hatékonyabbá tenni az üzleti intelligencia megoldások által biztosított információk eljuttatását és feldolgozását a döntéshozókhoz. Beszélt arról is, hogy az okostelefonok és táblagépek alkalmazása lehetőséget nyújt arra is, hogy a boltvezetők helyi szinten, akár valós időben reagáljanak a változásokra.

Dr. Drótos György principális, az IFUA Horváth&Partners-től előadásában arról beszélt, hogyan képes az informatika plusz bevételt termelni a kereskedelem számára. Kiemelte, hogy mindenképpen szükség van a bevételt közvetlenül befolyásoló tényezők elemzésére. Az így kapott tapasztalatokra és eredményekre építve lehet aztán gyors döntéseket hozni. Horváth Botond az IFUA másik munkatársa bemutatta a társaság megoldását, ami abban segít, hogy a menedzserek akár naponta értékeljék az adatokat. Dr. Drótos György hozzátette, hogy az eszköz igazán akkor hasznos, ha a kapott információk alapján gyorsan hoznak döntéseket, ezek végrehajtásának van felelőse és értékelik is az eredményeket.