Növekedett az online kiskereskedelem forgalma

Növekedett az online kiskereskedelem forgalma
Kiugró eredményt produkált a hazai online kereskedelem. A hat legnagyobb termékkör forgalma április-június időszakban 35 milliárd forint volt, ami 30 százalékkal haladta meg az első negyedévit – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatásából. A legnagyobb szelet a műszaki cikkeké volt, ez a szegmens 11,1 milliárd forintot forgalmazott.

 

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb termékköre az év első hat hónapjában együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41 százaléka. A legnagyobb hányadot, 11,1 milliárd forintot ismét a műszaki cikkek értékesítése adta, 20 százalék volt a számítástechnika, a játékok és kultúra részesedése, a ruházati, sport- és divatkiegészítők 11,7 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékkal részesedett.

A jelentés ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az otthon, kert szegmens webáruházai 69 százalékkal a legnagyobb forgalomnövekedést érték el az előző negyedévhez képest. A forgalomnövelő megoldások közül az egyes termékkörök forgalmazói átlagosan 5-6 félét alkalmaznak. A webáruházak 98 százaléka jelen van az ár-összehasonlító oldalakon, illetve fizetett hirdetésekkel vonzzák a vásárlókat. Mobil- és bannerhirdetéseket ugyanakkor csupán az online kiskereskedők 32 százaléka használ. A kutatás összesen 550 áruház bevonásával zajlott, 2014 július-augusztusában.