Szívesen megy a webre vásárolni a magyar

Durván nyomul felfelé az online kereskedelem: míg 2014-ben igen csekély forgalomról adhattak számot a kereskedők, a felmérések szerint mára közel megduplázódott a hazai online kiskereskedelem forgalma.

A GKI Digital adatai szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben hozzávetőleg 6%-kal bővült egy év alatt, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes értékesítésből. 

Persze a tavalyi online kiskereskedelmi bővülést a vásárlási gyakoriság növekedése is jócskán befolyásolta: a felmérés szerint egy alany 11,2 alkalommal vette meg a kiválasztott holmit online 2017-ben, míg 2013-ban egy aktív vásárló még csak közel 9 alkalommal vásárolt a weben. Az online bázis közel 7 százalékkal nőtt - jelenleg 3 millió fő körül van azok száma, akik a neten vásárolnak, írja jelentésében a piackutató cég.

Érdemes megnézni az online vásárlások platformjait is, ha a konkrét eredményekre vagyunk kíváncsiak - a Bónusz Brigád adatai azt mutatják, hogy a mobil forgalom az oldalon 2017 szeptemberében már átlépte az 50 százalékot és ez a szám a hétvégeken még magasabb - ezek szerint az üres irodai órák, a munkahelyi netes "lógások" lopott perceit a hétvégén a mobil veszi át. Mindenesetre a mobilhasználók aránya folyamatosan nő, 2018 augusztusában már közel a látogatók háromnegyede telefonján nézegette az oldal ajánlatait.

Ahogy a marketinginfo.hu is írja: további kategóriákra bontva a látogatók preferenciáit, az derül ki, hogy a leginkább mobilról látogatott kategória a termékajánlatok kategóriája, ide majdnem stabilan 70% érkezik okostelefonjáról. Az utazásokat és szolgáltatásokat kínáló kategóriákban is 50% felett van a mobilosok aránya, és itt is folyamatos eltolódás figyelhető meg az utóbbi egy évben a mobil felé.

Érdekes továbbá: bár a Bónusz Brigád forgalma 2017 szeptemberétől kezdett a mobileszközök felé tolódni, az új felhasználók nagy része is mobilról érkezik, ahogy az a lenti ábrából kiderül. Azonban maga a vásárlás folyamata jellemzően még mindig asztali gépről vagy laptopról történik - mindössze 30 százalék körül van a mobilról vásárlók aránya. Ez azt jelenti, hogy bár a termékeket/szolgáltatásokat mobilon nézik, választják ki az emberek, mégis a végső vásárlási folyamat idejére visszatérnek a hagyományos internetes eszközökhöz. 

(kép: pixabay)