A világ élelmiszerköltésének ötödét a saját márkás termékek adják

A Kantar új kutatása szerint globálisan csaknem 22%-os a saját márkák részesedése az élelmiszerpiacon  számolt be róla a Trade magazin portál. A cég szerint a saját márkás termékek erőteljesen emelkedő pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.

 

 

A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a többi márkához képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.

Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában. 

Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.

Forrás: Trade magazin

Illusztráció: Wikimedia Commons