AI-alapú chatbotot vezet be dolgozóinak a német dm

Bár a kiskereskedelmi vezetők egyelőre a humán erőforrásokra esküsznek, úgy tűnik az MI egyre inkább begyűrűzik a szektorba. A németországi dm például munkatársai számára vezet be saját alkalmazást  írja az ESM Magazine cikke alapján a Store Insider portál.

A Store Insider írása megjegyzi, hogy a közelmúltbeli FMCG TOP konferenciájukon az derült ki: a kiskereskedelmi döntéshozók egyelőre kevéssé gondolkodnak abban, hogy az emberi interakciókat akár csak részlegesen is mesterséges intelligencia alapúvá tegyék. Ugyanakkor a ChatGPT jelentősen növelheti a perszonalizációt és a felhasználói élményt: az MI adatokat gyűjthet, elemezheti a fogyasztói viselkedést, mindezt pedig összegezheti, hogy a végén a vásárló egyedi, személyre szabott élményt kaphasson. Arany László a Foodora ügvvezetője ugyanakkor az említett szakmai konferencián úgy fogalmazott: a ChatGPT szerepét egyelőre az operatív folyamatokban látja.

Ezt ismerte fel a dm is, és egy mesterségesintelligencia-alapú chatbotot  fejlesztett alkalmazottai számára (dmGPT-t - dm Generative Pre-train Transformer) karlsruhei központjában. A chatbot a GPT-3.5 mesterséges intelligencia nyelvi modell vállalati verzióján alapul, és a cég központjában mintegy 3300 dm alkalmazott használhatja.

A rendszer hasonló funkciókat kínál, mint az eredeti ChatGPT. A chatbot a cég felhőinfrastruktúráján működik. „A drogerie marktnál most lehetőségünk nyílik arra, hogy úttörő szerepet töltsünk be a mesterséges intelligencia területén a kiskereskedelmi piacon, és az AI chatbot biztonságos kezelését tegyük lehetővé munkatársaink számára” – magyarázta Roman Melcher, a dm IT/Tech részlegének ügyvezető igazgatója.

A pilotprojekt idén júliusban indult. Ennek során a dmTECH 1100 alkalmazottja használta az AI-alapú chatet, ők körülbelül 35 000 kérést vittek be a rendszerbe. A felhasználók egyéni feladatokat adhattak le a dmGPT-nek, beleértve a szövegszerkesztést, a programozási támogatást, a programhibák javítását vagy a koncepcióalkotást. A cég hozzátette, hogy a dmGPT a kutatásban és a közösségimédia-posztok létrehozásában is segíthet.

„A dmGPT célja, hogy megkönnyítse alkalmazottaink életét, és bevonja a teljes munkaközösséget a mesterséges intelligencia használatába. Ugyanakkor az emberi döntések megmaradnak a közzétételnél, az újrafelhasználásnál, a tesztelésnél” – tette hozzá Melcher.

Forrás: Store Insider/ESM Magazine

Illusztráció: Wikimedia Commons