Drágul a Kifli, eddig bírták az elszálló energiaárakkal

Díjváltozásokat jelentett be a népszerű online szupermarket, a Kifli.hu. Az erről szóló hírlevelet Klekner Péter ügyvezető nevével címezték, és több, már április elsejétől érvényes változást tartalmaz - tette közzé a Forbes.hu portál.

Mi változik?

A minimum rendelési érték 8 ezer forint lesz, az ingyenes szállítás alsó értékhatára 18 ezer forint,  a 12 ezer forint alatti rendeléseket pedig innentől 300 forinttal drágábban szállítják ki. Emellett dinamikus árazást is bevezet a Kifli.hu, a szállítási időablakok népszerűségétől függően, a kevésbé kihasznált sávokban alacsonyabb lesz a szállítási díj. A normál kiszállítás díja Budapesten 499 és 1199 forint között, az agglomerációban 599 és 1299 forint között, míg a Velencei-tó és a Balaton körüli területen 899 és 1599 forint között lesz.

A hírlevél megjegyzi: bizonyos időpontokban akár olcsóbb is lehet a szállítás, mint korábban, például a hétvégi kiszállítás lényegesen kevesebbe kerülhet majd a hétfő reggeli időpontoknál. A fentiek miatt könnyen lehet, hogy nagyobb vásárlás esetén meg se érezzük majd az árváltozást.

Ami marad

A prémium ügyfeleknek továbbra is díjmentes a házhoz szállítás, havi négy alkalommal minimális értékhatár nélkül tudnak vásárolni, ezt követően a minimális rendelési értékhatár 8 ezer forint. Kiflicske klubtagoknak az ingyenes szállítás változatlanul vasárnaptól csütörtökig, 10:00 és 16:00 között tart, de az alsó rendelési értékhatár itt is 8 ezer forintra változik.  

A háttér

Klekner azzal indokolja a változásokat, hogy „a nyersanyagok, az energia és minden drágul, így ahhoz, hogy szinten tarthassuk a szolgáltatásunkat, nekünk is lépni kell”. Nem akarnak folyamatos emelésekkel élni, ezért inkább egyszer módosítanak csak a rendszeren, nem apránként, ezt „kevésbé fájdalmasnak és sokkal őszintébb eljárásnak” vélik.

A cseh unikornis

Az idehaza Kifli.hu néven ismert, cseh székhelyű, három nemzetközi piacon tevékenykedő Rohlik csoport ma már Európa egyik vezető online élelmiszerkiszállítási vállalkozása. 2014-ben alapította Tomáš Čupr. Tavaly a piac már 1 milliárd euróra értékelte a céget, ezzel a Rohlik az unikornis startupok közé lépett.

2020-ban 300 millió eurót meghaladó árbevétele volt, három nemzetközi piacon több mint 750 000 ügyfelet szolgált ki, és folyamatos terjeszkedésben van. A magyar és az osztrák piacon elért sikerek után bejelentették, hogy célba veszik Németországot, Romániát, Olaszországot, Franciaországot és Spanyolországot.

Itthon viszonylag gyorsan megmutatták magukat: tavaly már több mint 200 futárral dolgoztak, van egy 9 ezer négyzetméteres raktáruk, amit nemrég a Forbes munkatársai is bejártak. Gyógyszertől az újságig mindent kivisznek, akár napon belüli szállítással.

Forrás: Forbes.hu

Illusztráció: kifli.hu