Felmérés: az aktív korú lakosság 90%-a rendszeresen internetezik

Magyarországon az internetet használók száma az aktív korosztályban gyakorlatilag elérte a felső határt, miután az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen használja a világhálót - állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felmérése, amelyről az MTI híre alapján a Trade magazin portál is beszámolt.

A vizsgálat szerint a 15-50 éves korosztály 97,1 százaléka rendszeresen használja az internetet. A 15 év alattiak körében nem teljes körű az internethasználat, bár egyre fiatalabban szoknak rá. A 2 éves gyerekek 4 százaléka internetezik, a 3 éveseknek pedig 9 százaléka használja viszonylag rendszeresen a világhálót. Az internetet nem használók száma az életkorral növekszik. Az 51-53 évesek 7 százaléka nem internetezik. 80 év fölött ez már 90 százalék, a 90 évnél idősebbek körében pedig 100 százalék.

Az idősebb korcsoportot két tényező befolyásolja az internetezési szokásban, az hogy magányos vagy társas életet él, illetve, hogy milyen iskolázottságú. A 65 év felettiek 34 százaléka internethasználó, ezen belül a magukra maradt idősek 31 százaléka, a kétfős háztartásokban élőknek viszont a 42 százaléka internetezik. Ez összefüggésben lehet azzal, hogy a magányos idősek kevésbé nyitottak az újra, nem akarnak már tanulni – olvasható az összegzésben.

A 20 és 50 év közötti korosztályban mindenki internetezik, kivéve az alapfokú végzettséggel rendelkezők körét. Az 50 év felettiek között viszont jelentős eltérés van az egyes végzettségi csoportok között. A felsőfokú végzettséggel rendelkező idősebbek otthonosan mozognak a világhálón: a 70 év körüli diplomások 80, míg a 80 év körülieknek is a 60 százaléka szeret "szörfölni a neten". Ugyanebben a korcsoportban a szakmunkásképzőt végzetteknek csak 40, illetve 20 százaléka internethasználó. Ennek oka lehet például az, hogy a képzettebbek idős korukra is nyitottabbak az újdonságokra, netán az, hogy a magasabb végzettségűek aktív életükben nagyobb arányban voltak számítógéphasználók, így az internet világa nem idegen számukra.

Az NMHH reprezentatív kutatása 3000 háztartás, illetve az ott élő 8130 személy hírközlési szokásait vette górcső alá.

Forrás: Trade magazin/MTI

Illusztráció: Wikimedia Commons