Kasszamentes üzletet tesztel Hollandiában az Aldi

A pilotidőszak jövő év elején indul, és része egy nagyobb tesztnek, amely során a vállalat azt figyeli majd, hogyan teheti a mesterséges intelligencia könnyebbé a vásárlást. Az Aldi Nord kísérletéről, amely a hollandiai Utrechtben zajlik, a European Supermarket Magazine (ESM) nyomán a Trade magazin portál is beszámolt.

A kasszamentes üzletekben a vásárlóknak belépéskor egy QR-kódot kell bescannelniük. A kosarukba pakolt termékek a polcokba épített szenzorok segítségével kerülnek fel egy virtuális bevásárlólistára. Az üzlet elhagyásakor a kosárba helyezett termékek értéke automatikusan levonódik a vásárlók bankszámlájáról.

A retailer a Trigo nevű technológiai céget választotta partnerül a projektre. A próbaidőszakot 12 hónaposra tervezik, amely alatt a felek megpróbálják optimalizálni a rendszert. Az Aldi Nord elárulta, hogy ironikus módon kezdetben a szokásosnál több alkalmazott lesz majd a belvárosi boltban, hogy a technológiára történő átállás minél zökkenőmentesebb legyen – miközben a vásárlói élmény fokozása mellett nyilvánvalóan a munkaerő-megtakarítás is a hosszútávú célok közt van.

A kasszamentes üzletek koncepciója leginkább az Amazon Go kapcsán lehet ismerős, de az ESM emlékeztet arra is, hogy többek közt olyan európai cégek háza tájáról is érkeztek már hírek hasonló módszerek teszteléséről, mint a Sonae, az Ahold Delhaize vagy a Jerónimo Martins.

Forrás: Trade magazin/ESM

Képünk illusztráció! Forrás: Wikimedia Commons