Kuponok, akciók, pontgyűjtés: így változtak a vásárlói szokások

A több tényező eredményeként létrejött válság alaposan átalakította a magyarok vásárlási szokásait. A bevásárlást egyre inkább az online térben intézik az emberek, illetve ott vásárolnak, ahol van kellő mennyiségben hatósági áras termék. A pontgyűjtő kártyák és -alkalmazások mellett az egyes üzletek applikációit is előszeretettel használják már a vásárlók, de a nyereményjátékok vonzzák őket a leginkább. A vásárlási szokások változásáról az Ynsight Research kutatója, Csiby Fruzsina beszélt a VG Podcastben.

A koronavírus-járvány kirobbanása óta hatalmasat változott az életünk, ami a bevásárlási szokásainkat sem hagyta érintetlenül. 2020 óta sok minden átalakult, a gazdasági válság és az orosz–ukrán háború miatti ellátási nehézségek pedig újabb és újabb kihívások elé állítják mind az élelmiszerláncokat, mind a vásárlókat, amiről természetesen előszeretettel beszélgettünk 2022-ben is az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata megvizsgálta, hogy hányszor és hogyan emlegették a magyarok a hazai üzleteket az interneten, hogy kiderüljön, hol vásároltak a legszívesebben tavaly.

Az online felmérés eredménye azt mutatta, hogy elsősorban az Aldi és a Lidl dominálják a magyarok online beszélgetéseit. Leginkább arról szólnak a diskurzusok, hogy hol lehet hatósági áras termékeket vásárolni, illetve mekkora mennyiségben. Fontosak az akciók, és imádják a nyereményjátékokat. Nem szeretnek viszont sok időt a boltban tölteni és a sorban állás riasztó hatással van a vásárlásokra. 

Megosztja a vásárlókat a házhoz rendelés. Sok mindent előszeretettel rendelünk a pandémia óta, viszont a bevásárlás más kérdés. Sokan, különösen azok, akiknek nincs a néhány kilométeres körzetében bevásárlóközpont, inkább rendelnek, miközben aki néhány perc alatt eljuthat egy boltig, az nem szívesen bízza másra a vásárlást. Ez az energiaválságra vezethető vissza, a drága üzemanyagok miatt tud népszerűvé válni a rendelés, viszont sokan tartanak attól, hogy nem a megfelelő termékeket kapják. Többen is beszámoltak arról a közösségi médiában, hogy helyettesítő termékként egy teljesen használhatatlan termék kerül a kosarukba. Csiby Fruzsina konkrét példaként említette, hogy volt üzlet, ahol elfogyott a paradicsom, ezért a rendelést padlizsánnal egészítették ki.

A teljes beszélgetést ide kattintva meghallgathatja a Világgazdaság portálon.

Forrás: Világgazdaság (vg.hu)

Illusztráció: PxHere