Tíz százalékkal bővült tavaly az európai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelmi forgalom dinamikus növekedését a turizmus és a szolgáltatóipar internetes értékesítéseiben bekövetkezett zuhanás csak mérsékelni tudta - közölte az Ecommerce Europe és az EuroCommerce egyik új, közös jelentése nyomán a Store Insider portál. Az adatok szerint az európai e-kereskedelmi piac a 10 százalékos bővülés után 757 milliárd eurós volt 2020-ban.

Amint azt a 2021-es riport is hangsúlyozza, a szektor növekedésének a koronavírus-járvány megjelenése erőteljes lendületet adott, amit csak a turizmus és a szolgáltatások (események, jegyek stb.) internetes adásvételének zuhanása tudott valamelyest visszahúzni.

A pandémia óriási hatást gyakorolt a kiskereskedelmi szektor fejlődésére, a lezárások az áruházak digitális és zöld átalakulásának folyamatát például drámaian felgyorsították. Sok cég, amely többéves folyamatként képzelte el a digitális, illetve többcsatornás értékesítésre való átállást, a járvány miatt kénytelen volt mindössze néhány hónap alatt végrehajtani a tranzíciót. Míg a korábban csak fizikai értékesítési pontokkal rendelkező kkv-k veszteségeit az e-kereskedelem természetesen nem tudta maradéktalanul kompenzálni, a gazdasági sokk erejét azért jelentősen csillapította.

Az Európai Unió 27 országában tavaly éves szinten 2 százalékkal 89 százalékra nőtt az internetfelhasználók aránya, és 5 százalékos emelkedést követően immár a lakosság 73 százaléka élt legalább egyszer az online vásárlás lehetőségével.

Christian Verschueren, az EuroCommerce igazgatója szerint a járvány előtt az európai kis- és nagykereskedők 70 százaléka nem rendelkezett internetes értékesítési lehetőségekkel, pedig online értékesítési csatorna birtokában a vállalkozások sokkal könnyebben tudták átvészelni a kritikus időszakot.

Forrás: Zamaróczy Ádám, Store Insider/ESM Magazine/ecommerce-europe.eu

Illusztráció: pxfuel